طراحی سایت

طراحی سایت وب سایت

طراحی سایت

طراحی سایت وب سایت

تیم طراحی سایت اسپیناس
نشر مقالات آموزشی

۲۸ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

طراحی سایت فروشگاهی

امروز در اسپیناس وب می خواهیم در مورد طراحی سایت فروشگاهی صحبت کنیم. طراحی سایت فروشگاهی چه امکاناتی دارد؟ اهداف از طراحی سایت فروشگاهی چیست؟

تجارت الکترونیک واژه ای است که شما بارها آن را شنیده اید. به معاملاتی که در بستر دنیای اینترنت انجام می گیرد تجارت الکترونیک می گویند که از طریق تکنولوژی های روز دنیا انجام می گیرد. فروشگاه اینترنتی هم یک نوع از تجارت الکترونیک است که معاملات آن از طریق وب سایت انجام می گیرد.

وب سایت فروشگاهی یک کسب وکار آنلاین است که به شما کمک می کند تا بتوانید به راحتی در دنیای مجازی بیزنس کنید. حال این وب سایت که به نوعی بیزنس شما است و در اصل منبع درآمد به حساب می آید. باید دارای یکسری امکانات باشد. با دارا بودن امکانات و آپشن ها مربوط به وب سایت فروشگاهی به راحتی کاربران شما می توانند از وب سایت شما خرید کنند.

در طراحی سایت فروشگاهی ممکن است وب سایت شما خدمتی را ارائه دهد یا اینکه محصولاتی برای فروش عرضه کند. در هر دو صورت وب سایت شما باید سرعت بالایی داشته باشد و امکان را به مشتریان می دهد به راحتی محصولات و خدمات خود را انتخاب کنند و در بستر امن اینترنت پرداخت نمایند.

مزایای طراحی سایت فروشگاهی

در دسترس بودن محصولات و خدمات در اختیار مشتریان

اطلاعات در مورد خدمت یا محصول

امکان مقایسه بین محصولات

قدرت در انتخاب محصولات

تصمیم گیری در مورد خرید محصول

کاهش هزینه های جانبی

ارائه خدمات بهتر به مشتریان

جمع آوری کامنت ها و نظرات مشتریان

طراحی سایت فروشگاهی بر روی استانداردها و اصول سئو سازی انجام می گیرد. این مزیتی است که با الگوریتم های گوگل همگام است و به راحتی در موتورهای جستجوگر رتبه می گیرد.

اگر می خواهید طراحی سایت فروشگاهی موفقی داشته باشید اولین گام، دانستن تمام امکاناتی که مرتبط به وب سایت شما است. با دانستن این امکانات و به کارگیری درست آن، به راحتی می توانید طراحی وب سایت فروشگاهی موفقی داشته باشید.

  • ehsan sh
  • ۰
  • ۰

نکات مهم قبل از استارت طراحی سایت

امروز در طراحی سایت اسپیناس وب می خواهیم در مورد نکاتی می خواهیم صحبت کنیم که قبل از شروع به طراحی سایت باید بدانید.

قبل از اینکه طراحی سایت انجام دهید باید به مواردی که مورد نیاز شما است فکر کنید. این امر سبب می شود تا شما به راحتی برای وب سایت خود برنامه ریزی کنید و با اطمینان خاطر قدم در راه درست برای طراحی سایت بگذارید. ما در اسپیناس وب به شما کمک می کنیم تا بهترین راه را برای طراحی وب سایت خود پیدا کنید. علاوه بر این در وب سایت تمامی موارد براساس نیازها و خواسته های شما طراحی گردد.

طراحی سایت

برای چه کاری می خواهید طراحی سایت انجام دهید؟

به این سوال فکر کنید!  “هدف شما از طراحی وب سایت چیست؟”

در ابتدا نوع بیزنس شما تعیین کننده خواهد بود که شما چه نوع طراحی سایتی داشته باشید. مثلا یک شرکت بازرگانی دارید. باید یک طراحی سایت اطلاع رسانی و شرکتی داشته باشید یا اینکه یک فروشگاه لوازم خانگی دارید و علاقه مند هستید که مشتریان شما به صورت آنلاین خرید کنند در این طراحی سایت هدف شما فروشگاه اینرنتی خواهد بود که مشتریان شما در وب سایت محصول مورد نظر را انتخاب کنند و به درگاه بانکی متصل شوند و خرید خود را انجام دهند.

در اولین گام هدف خود را مشخص کنید به درستی انتظارات شما از وب سایت نیز مشخص خواهد شد.

مخاطبان وب سایت شما چه کسانی خواهند بود؟

دومین گام برای وب سایت شما این است که شناخت کامل از مخاطبان خود داشته باشید. زمانی که شما مخاطبان را بشناسید به راحتی می توانید برای گروه های سنی آنها برنامه ریزی کنید. به طوری که تبلیغات شما هم هدفمند خواهد شد. به عبارتی دیگر بازار هدف را شناسایی و مشتریان خود را هدف می گیرید.

نشان تجاری دارید؟

یکی دیگر از فاکتور های مهم که باید به خاطر داشته باشید. نشان تجاری یا همان لوگوی شما است. داشتن نام تجاری به شما خیلی کمک می کند تا بتوانید در ذهن مخاطبان تاثیر مثبتی داشته باشید. علاوه بر این با نام تجاری خود می توانید تبلیغات کنید. اگر در طراحی سایت ، شما نام تجاری یا لوگویی ندارید می توانید به یک طراح خبره سفارش دهید تا یک نشان تجاری برای وب سایت شما طراحی کند.

هنگامی که نام تجاری شما به یک برند تبدیل شود کاربران به وب سایت شما اطمینان بیشتری خواهند کرد. در واقع به راحتی می توانیم بگوییم که کاربران به یک برند راحت تر اعتماد می کنند.

چقدر می خواهید بودجه کنید؟

طراحی سایت خود را به یک شرکت حرفه ای بسپارید. شاید بتوان گفت هزینه ای که برای وب سایت خود می کنید می تواند در موفقیت شما نقشی داشته باشد. البته این بودجه باید معقول باشد و افراد سودجو بسیاری هستند که شما را گمراه می کنند. پس اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید.

چه مطالبی را در وب سایت قرار دهید؟

یکی از قدم های پیروزی در وب سایت شما این است که محتوای مفید و خوب در وب سایت قرار دهید. این مطالب را باید به قدر مفید باشد که مخاطب را جذب کند. در واقع زمانی که مخاطب دنبال متن خاصی است در موتور های جستجوگر سرچ می کند و مطلب وب سایت شما یکی از پیشنهادها موتور جستجوگر خواهد بود. پس محتوا را قدرتمند تولید کنید تا مخاطبان زمان طولانی در وب سایت شما باشد. اگر مطالب شما کاربران را جذب کند یکی از انتخاب های آنها در آینده خواهید بود.


  • ehsan sh
  • ۰
  • ۰

بهبود رتبه گوگل

بهبود رتبه گوگل


اگر شما هم جزء افرادی که به دنبال رسیدن سایت خودتان به نفرات اول گوگل هستید و یا قبلا رتبه خوبی داشته اید و با به روز رسانی طراحی سایت رتبه خودتان را از دست داده اید و میخواهید باز به جای قبلی خودتان برگردید مطالب این مقاله را بخوانید.

نکته ای که وجو دارد این است که لازم نیست شما متخصص سئو باشید فقط کافی است که تمام نکات زیر را رعایت کنید تا بعد از مدتی در صفحه اول گوگل قرار بگیرید.

نکات موجود در سئو

روش ها و نکاتی که زیر گفته میشود را با دقت انجام دهید و سعی کنید تمام موارد آن انجام شود تا شما دچار مشکل نشوید

  1. فهرستی ایجاد کنید که شامل کلمات کلیدی شما باشد

لیست شما باید شامل کلمات کلیدی مورد نظر و هدف اصلی شما است باشد.در این مورد باید روی کلمات کلیدی که در حوزه کاری شما بیشترین جستجو را دارد تحقیق کنید و آن کلمات را پیدا کنید. برای این کار شما از ابزار هایی مثل google keyword planner یا kwfinder میتوانید استفاده کنید. این ابزارهایی که معرفی کردیم هم به شما میزان سختی یک کلمه را نشان میدهند هم کلمات مرتبط با آن کلمه را به شما نشان میدهند

همچنین شما میتوانید از ابزار های رایگانی مثل ahrefs برای پیدا کردن این کلمات استفاده کنید. به عنوان مثال فرض کنید کلمه کلیدی شما طراحی سایت باشد. بعد از تحقیق درباره این کلمه به این نتیجه میرسید که در این کلمه رقابت خیلی زیاد است و رسیدن به نفرات اول کار سختی است و تصمیم میگیرید کلمه ای مشابه با آن را انتخاب کنید تا بتوانید به رتبه قابل قبولی برسید.

  1. داشتن یک قانون مشخص برای لینک بیلدینگ های سایتتان

شما باید یک قانون خاص داشته باشید و از آن پیروی کنید چون نداشتن یک برنامه ریزی دقیقی و مناسب ممکن است به شایتتان آسیب بزند و شما نتوانید به راحتی به هدفتان برسید. بعد از برنامه ریزی در مورد لینک بیلدینگ سایتتان نوبت به دریافت بک لینک های سایتتان است. در این مرحله تمام سعیتان را بکنید که به صورت طبیعی این کار را انجام دهید و از روش های غیر طبیعی و ناگهانی استفاده نکنید تا اسپم شناخته نشوید

فهمیدن ایم که گوگل دقیقا بر اساس چه چیزی به شما رتبه میدهد کار سختی ولی یک سری از قوانین هست که در تعیین رتبه در گوگل کاملا مشخص است مثل اینکه یک سایت ترافیک تقلبی نداشته باشد. گوگل سایت هایی که به تقلب ترافیک خودشان را زیاد میکنند تا به عنوان یک سایت پربازدید خودنمایی کنند را تشخیص میدهد. بنابر این اگر در این مرحله عجله کنید مطمئن باشید که به جای رساندن سود به ساییتان دارید به آن آسیب وارد مکنید.

شما میتوانید از ابزاری مثل automatic link bulding استفاده کنید تا خیالتان راحت باشد روند کار شما کاملا طبیعی است. بهتر از در اول کار شما از بک لینک های شبکه های اجتماعی پایین تر شروع کنید و بعد از آن کم کم بعد از دو ماه شروع به بک لینک های با رتبه بالاتر کنید.

  1. بک لینک هایی را به دست بیاورید که دارای انکر تکست و کلمات کلیدی متفاوتی باشد

اگر شما یک متخصص سئو نیستید و از در مورد فرمول های توزیع انکر تکست ها اطلاعاتت زیادی ندارید میتونید از فرمول ساده آن استفاده کنید:

برای اینکه گوگل شما را به عنوان یک سایت عادی که دارد روند طبیعی خودش را به خوبی جلو میبرد شناسایی کند باید ۴ قانون زیر را عملی کنید

  • سعی کنید انکر تکست های شما منحصر به فرد و در عین حال متفاوت باشد. فرض کنید شما در زمینه طراحی سایت کار مکنید لیست انکر تکست های شما میتواند به این صورت باشد:
  • طراحی سایت
  • طراحی سایت تهران
  • طراحی وب سایت
  • طراحی سایت حرفه ای
  • درصدی از انکر تکست های شما باید شامل آدرس سایت یا فقط آدرس url باشد
  • https://sitedp.com
  • طراحی سایت در https://sitedp.com/
  • طراحی وب سایت در https://sitedp.com/
  • درصدی از انکر تکست های شما باید شامل نام شرکت خودتان و یا نام برند شما باشد
  • برای اینکه تبلیغات و لینک بیلدینگ های شما عادی و طبیعی باشد باید از کلمات کلیدی متفاوت استفاده کنید

موارد بالا باعث میشود که رتبه سایت شما توسط گوگل روزانه افزایش پیدا کند بدون اینکه گوگل بخواهد شما را جریمه کند.

در قسمت بعدی آموزش سئو با طراحی سایت اسپیناس همراه باشید تا مواردی که کامل در مورد سئو باید رعایت کنید را با هم بررسی کنیم

 

  • ehsan sh
  • ۰
  • ۰

تولید محتوا در طراحی سایت

امروزه تولید محتوا کلمه ای است که در هر کسب و کار و فعالیت که بخشی از آن در اینترنت صورت می گیرد ، شنیده می شود . حتی در بعضی از شرکت های مهم که به محتوا تولید شده بسیار اهمیت می دهند بخشی از نیرو های خود را صرف تولید محتوا مناسب و با کیفیت می کنند .

تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی ، وب سایت و … یکی از ضروری ترین کار های یک شرکت در فضای مجازی است . هر چه قدر این محتوا برای کاربران و مشترکین شرکت جذاب و تر مفید تر باشد اعتبار و رونق بیشتری به کسب و کار می دهد .

بسیاری از شرکت ها فکر می کنند که تولید محتوا در شبکه های اجتماعی و سایت تنها وقت تلف کردن است و فایده ی دیگری ندارد در حالی که این طرز فکر بسیار اشتباه بوده و در دراز مدت تاثیرات آن کاملا مشهود و جبران کردن آن بسیار سخت و هزینه بردار خواهد بود .

در صورتی که یک شرکت یا سازمان برای کاربران و مشتریان خود در شبکه ای اجتماعی و طراحی وب سایت محتوای مناسب و مفید تولید کنند ، مشتریان بیشتر جذب این شرکت می شوند و از آخرین اخبار و اتفاقات در درون سازمان خبر دار می شوند و به راحتی می توان تغییرات و امکانات و محصولات جدید را به مشتریان اعلام کرد .

 

در ادامه

این مقاله طراحی سایت به برخی از روش های صحیح تولید محتوا مفید و مناسب در شبکه های اجماعی و وب سایت می پردازیم .

یک نکته مهم در تولید محتوا در فضای مجازی این است که قبل از تولید محتوا بستر مناسب برای انتشار محتوا را مشخص کنیم به عبارت دیگر بستر مناسب برای انتشار محتوا را شناسایی کنیم . شناسایی بستر مناسب برای انتشار محتوا تولید شده بسیار مهم است . این بستر می تواند یک وب سایت شرکتی یا شبکه های اجتماعی باشد . نکته مهم این است این است که تشخیص دهیم که چه بستری را انتخاب کنیم که مشتریان و کاربران می توانند به راحتی به محتوای تولید شده توسط ما دسترسی داشته باشند .

یکی از معروف وب سایت هایی که برای کاربران در سایت محتوای مفید تولید می کند وب سایت www.amazon.com  است که محتوای مناسب و مفید را درباره محصولاتی که ارائه می دهد ، تولید می کند .

نکاتی در باره تولید محتوای مفید

1-محتوا تولید شده تا حد ممکن مرتبط با کسب و کار و فعالیت شرکت یا سازمان باشد .

2-محتوا تولید برای کاربران جدید باشد و از تولید محتوا تکراری و کپی خودداری کنید .

3-محتوا تولید شده از نظر خوانایی خوب باشد تا به راحتی کاربران بتوانند آن را مطالعه کنند

4-تا حد ممکن محتوا تولید شده دارای عناصر گرافیکی و تصویری باشد تا به جذابیت مطلب افزوده شود .

5-محتوا تولید شده هر چه قدر هم مفید باشد اما اگر در بستر مناسب انتشار پیدا نکند ، برای شرکت فایده ای ندارد .

نتیجه گیری :

یکی از مهم ترین عوامل مهم در رونق و حفظ مشتریان در هر کسب و کار امروزی تولید محتوای مناسب و مفید در شبکه های اجتماعی و سایت است . تنها نکات مهم در این است که اولا محتوای مفید تولید کنیم و ثانیا آن محتوا را در بستر مناسب که کاربران بتوانند له براحتی به آن دسترسی داشته باشند ، انتشار دهیم .

 

  • ehsan sh
  • ۰
  • ۰

اهمیت طراحی سایت در شبکه های اجتماعی

امروز می خواهیم در مورد شبکه های اجتماعی و طراحی سایت این مطلب را به اشتراک بگذاریم. طراحی سایت دارای اصول و استانداردهایی است که اگر این اصول و استاندارد در طراحی سایتشما رعایت شود می توانند موفقیت برای بالا بردن آمار بازدید کننده ها را در پی داشته باشد و به عبارت دیگر تعداد فالوورهای خود را افزایش دهد.

در دنیای امروزی شبکه های اجتماعی به طوری همه گیر شده است که تمامی خبرها در عرض چند ثانیه به کل دنیا مخابره می شود. پس می توانید از شبکه های اجتماعی نهایت استفاده را داشته باشید و در کنار آن مدیریت صحیح و درست شبکه های اجتماعی باعث رونق بیزنس شما خواهد شد و آثار آن را در فروش های خود خواهید دید.

شبکه های اجتماعی

برای شبکه های اجتماعی معیار ها و فاکتورهایی وجود دارد که باید به آن توجه بسیاری شود. همه ما می دانیم بیشتر شبکه های اجتماعی به صورت بصری می باشند. در مورد شبکه های اجتماعی نظیر linkedin ، facebook  ، Instagram باید محتوا وتصاویر به حدی مطلوب باشد که کاربران را جذب کند.

در ادامه می خواهیم در استفاده صحیح از تصاویر و محتوا را در شبکه های اجتماعی توضیح دهیم:

سایز تصویر:

برای استفاده از عکس ها باید به اندازه آنها توجه کنید در شبکه های اجتماعی اندازه عکس ها ۸۰۰*۶۰۰ یا کوچکتر از این اندازه استفاده کنید. این اندازه از تصاویر و عکس ها مطلوب است چون بیشتر کاربران با دستگاه های مختلف نظیر موبایل یا تبلت استفاد می کنند به همین دلیل انتخاب این اندازه برای هر صفحه نمایشی مطلوبیت دارد.

محتوای تصویر:

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در پست های شبکه های اجتماعی ، محتوا است. با دقت و هوشمندانه باید متن مربوطه را انتخاب کنید تا برای کاربران و مخاطبان جذاب باشد. محتواها باید دارای ارزش بالایی باشد تا مخاطبان از خواندن آن حس خوب داشته باشند. این محتوا دریچه تعامل با مخاطبان شما خواهد بود و خیلی سریع می تواند برای وب سایت شما تبلیغاتی داشته باشد.

نکته ی دیگر در زمانی که محتوا را تولید کردید و عکس مورد نظر را انتخاب نمودید. حتما با استفاده از فتوشاپ لوگوی خود را در عکس و تصویر قرار دهید. این امر باعث می گردد که با مخاطب با لوگوی شما آشنا شود و هم چنین عکس و محتوای شما به راحتی دیگران از آن کپی برداری انجام ندهند.

میزان مخاطبان در شبکه های اجتماعی بسیار بالا است. شما به راحتی می توانید که تصاویر مربوط به بیزنس  وب سایت خود در این فضاها انتشار دهید. مثلا درنظر بگیرید که می خواهید برای کاربران وب سایت شما یک کد تخفیف دهید . با انتشار عکس و محتوا در شبکه های اجتماعی به راحتی می توانید به همه کاربران اطلاع رسانی کنید و آنها را از این تخفیف مطلع کنید.

همیشه به یاد داشته باشید زمانی که طراحی وب سایت را انجام می دهید. در وب سایت خود جایگاهی را برای آیکون های شبکه های اجتماعی قرار دهید تا دسترسی کاربران به آن راحت باشد. این امر سبب می شود تا کاربران در شبکه های اجتماعی شما جوین شود و خیلی سریع از اتفاق های وب سایت شما آگاهی پیدا کنند و به وب سایت شما مراجعه کنند. پیامد این کارها ، بالا رفتن ترافیک وب سایت شما خواهد بود.

  • ehsan sh
  • ۰
  • ۰

سئو در طراحی سایت

سئو در طراحی سایت

در این بخش از مقالات سئو به نکاتی مهمی که بر روی بهینه سازی سایت و طراحی سایت تاثیر دارد می پردازیم .

گوگل برای پیدا کردن و ایندکس کردن وب سایت ها از الگوریتم های بسیار هوشمند و قوی استفاده می کند که هر ساله آن الگوریتم ها را به روز می کند و از روش های جدید تری استفاده میکند . در این مطلب ما می خواهیم به آخرین تغییرات مربوط به این تغییرات بپردازیم . رعایت کردن قواعدی که گوگل تعیین می کند تاثیر بسزایی بر بهینه سازی وب سایت دارد .

Content readably

خوانی محتوا . یکی از آخرین تغییراتی که گوگل اعمال کرده این است که مطالبی که خواندن آن ها برای کاربران راحت تر است را ایندکس کند . هر چه قدر یک محتوا قابلیت خواندن آن بیشتر باشد یا به عبارت دیگر خواندن آن ها برای کاربران خوشایند و راحت باشد احتمال این که این مطلب توسط گوگل ایندکس شود بیشتر می شود .

بسیاری از طراحی سایت ها هستند که محتوای آن ها بسیار مفید است اما به دلیل رعایت نکردن اصول نوشتن مطالب برای وب سایت کاربران از خواندن این مطالب امتناع می کنند .

برای رعایت اصول نوشتن مطالب در وب سایت کار های زیر پیشنهاد می شود :

1-عنوان های مطالب ، کلمات کلیدی را با یک رنگ متفاوت از رنگ متن اصلی انتخاب کنیم

2-پاراگرافی کردن متن اصلی . هیچ چیز به اندازه خواندن یک متن طولانی یکپارچه نیست . حتما اگر مطلب شما طولانی لست آن را به صورت چندین پاراگراف 3 الی 5 خطی تبدیل کنید تا خواندن مطلب برای کاربر راحت شود .

3-قرار دادن تصاویر مرتبط و مناسب با مطلب . قرار دادن یک عکس مناسب در میان متن برای کاربر بسیار خوشایند و اشتیاق او را برای خواندن ادامه مطلب بیشتر می کند .

4-استفاده از فونت مناسب . در تمام متن اصلی سعی کنید از یک فونت واحد استفاده کنید . سعی کنید از یک فونت معمول و قابل خواندن برای بیشتر مردم باشد . مانند : فونت یکان و …

 

30H

این مورد هم یکی از آخرین تغییراتی است که گوگل اعمال کرده . این قاعده به 30H یا همان 30 Header معروف است . به این صورت که در یک وب سایت بیش تر از 30 تا تگ <H> استفاده نشود . گوگل وب سایت هایی که بیش از این تعداد تگ هد استفاده کند را به عنوان متقلب می شناسد و احتمال این که مطالب این وب سایت ایندکس شود بسیار کم می شود .

گوگل تگ های هدر را به عنوان شاخص های یک وب سایت در نظر می گیرد . یعنی یک  طراحی وب سایت را می توان با استفاده از این تگ ها شاخص ها یا کلمات کلیدی وب سایت را مشخص کنیم . به عنوان مثال یک شرکت خدماتی را در نظر بگیرید که می خواهد با کلمه کلیدی شرکت خدماتی به گوگل معرفی شود . پس می تواند مطالبی با عنوان شرکت خدماتی که باید این عنوان با تگ هدر <H> بنویسد را در وب سایت قرار دهد .

  • ehsan sh
  • ۰
  • ۰

افزایش رتبه سایت در الکسا


در دنیای امروز که صنعت و تکنولوژی به سمت اینترنت در حال حرکت است همه اشخاص و شرکت ها که در فعالیت هستند نیاز به این دارند که علاوه بر دفتر شخصی خودشان یک دفتر مجازی به اسم سایت داشته باشند چون تمامی کاربران در روز حداقل یک بار برای جستجو نیازهای خودشان وارد موتور های جستجو میشوند تا بتوانند اطلاعات و یا خدمات خود را جستجو کنند. هنگام طراحی سایت علاوه بر رعایت اصول طراحی و سئو باید موارد زیر را در افزایش رتبه خودتان در نظر بگیرید.

شما به عنوان شخصی که شاحب سایت و شغل است باید با فهماندن کلمات کلیدی سایت خودتان به گوگل هنگام سرچ مشتریان خودتان بر حسب کلمات کلیدی سایتتان در بین رقبا اول باشید.

افرادی که تبلیغات گوگلی هستند با خرید این تبلیغات سعی در اول شدن در بین رقبای خود را دارند.

رتبه الکسا چیست؟

میتوان گفت که رتبه الکسا یک سیستم است برای رده بندی سایت ها بر اساس بازدیدکنندگان آن سایت.و به هر سایت یک عدد در مقایسه با سایت های دیگر میدهد که نشان دهنده برتری آن سایت به نسبت سایت های دیگر است.

اما بر خلاف رنکینگی که در گوگل وجود دارد رتبه شما هرچقدر به یک نزدیکتر باشد شما از رنکینگ بهتری برخوردار هستید.این رتبه برای افرادی که نوار ابزار الکسا را نصب کرده اند محاسبه میشود.

چرا باید افزایش رتبه در الکسا را داشته باشیم؟

مدیران سایتها و تبلیغ کنندگان در شبکه های آگهی دهنده جهانی برای ارزش گذاری سایت شما از رتبه الکسا استفاده میکند فرض کنید بخواهید آدرس سایت خود را به فروش برسانید . ارزش قیمیت سایت شما بر اساس همین ارزش در الکسا محاسبه میشود. جدا از آنکه افزایش رتبه در الکسا باعث بهتر نتایج گوگل شما میشود.

چگونه برای الکسا شروع به کار کنیم؟

راه های ساده ای که برای شروع به کار الکسا وجود دارد این است که اگر شما مرورگر INTERNET EXPLORER دارید میتونید نوار ابزار الکسا را نصب و در مرورگر خود راه اندازی کنید.و یا اگر از فایرفاکس استفاده مکنید هم میتوانید پلاگین آن را نصب کنید و آن را اجرا کنید. ولی بهتر است از پلاگین فایرفاکس برای این کار استفاده کنید چون تاثیر بیشتری خواهد داشت

روش های موثر برای افزایش رتبه الکسا

 

  1. همان طور که گفته شد نوار ابزار الکسا را نصب کنید و سایت خودتان را به عنوان HOME PAGE مرورگر خود انتخاب کنید
  2. ویجت مربوز به الکسا را در اسیت خودتان نصب کنید.علت این کار این است که اگر بازدیدکننده شما دارای نوار ابزار الکسا نباشد با کلیک بر روی آن نقش نوار ابزار الکسا را اجرا کند
  3. یکی از کارهایی که میتوانید انجام دهید این است که برای سایتتان نوار ابزار اختصاصی تولید کنید در این نوار ابزار اختصاصی توییتر، فیس بوک،.. شبکه های اجتماعی خود را اضافه کنید ولینک آن نوار ابزار را در سایت خودتان قرار دهید تا کاربرانتان آن را دانلود کنند و استفاده کنند.
  4. اگر شما دارای یک شرکت شخصی هستید میتوانید این نوار ابزار را روی تمامی سیستم های شرکت نصب کنید و صفحه خانگی همه آن ها را سایت خودتان قرار دهید
  5. در سایت ها و شبکه های اجتماعی آسیایی مطالب خودتان را قرار دهید.چون کاربران آسیایی جزء بیشترین دارندگان این نوار ابزار هستند(در وافع میتوان گفت ۵۰۰ سایت برتر الکسا بیشتر در آسیا هستند)
  6. از مطالب و ابزارهایی که وب مستران به آن علاقه دارند در سایت خود زیاد قرا دهید چون معمولا وب مستران افرادی هستند که این نوار ابزار را در سایت خودشان نصب دارند و بازدید این افراد از سایت شما مفید است
  7. از تبلیغات گوگلی استفاده کنید چون تبلیغات گوگلی شما را در کلمات خودتان نفرات اول قرار میدهد و بازدید سایت شما را بیشتر میکند. سعی کنید این بازدید کنندگان وب مستر ها باشند چون آن ها جزء افرادی هستند که دارای پلاگین الکسا هستند

یادتان باشد افزایش رتبه در الکسا و یا گوگل به معنای افزایش بازدید سایت شما و افزایش مشتریان است.با ما در طراحی سایت اسپیناس همراه باشید

 

 

  • ehsan sh
  • ۰
  • ۰

قالب وردپرس در طراحی سایت

ورد پرس محبوب ترین و قوی ترین و کامل ترین سیستم مدیریت در طراحی سایت محتوا جهان است که به صورت متن باز در سال 2003 توسط مت مولنوگ و تیمش توسعه پیدا کرده که در راه ادامه پروژه موفق B2 ساخته شده . وردپرس به طور مداوم این سیستم مدیریت محتوا را به ورژن های بالاتری ارتقاء می دهد . برای استفاده عموم طراحی شده که هم اکنون دارای هزاران افزورنه و قالب آماده است و از این نظر بسیار غنی است .

قالب وردپرس با استفاده از زبان برنامه نویسی PHP پویا سازی می شود که پس از طراحی سایت  آن از طریق پنل مدیریتی وردپرس قابل ویرایش کردن و درون ریزی می باشد .

قالب های وردپرس در دسته بندی های : شرکتی ، فروشگاهی ، شخصی ، خبری ، دانلودی ، تک صفحه ای و چند منظوره و … در اختیار کاربران قرار داده می شود . قالب وردپرس رایگان فقط در صفحه اصلی آن دارای امکاناتی است اما قالب های که خریداری می کنید دارای امکانات زیادی برای صفحات مختلف و درون ریزی آن دارد .  یکی از وب سایت هایی که در ایران قالب های وردپرس رایگان و قابل خرید عرضه می کند است که دارای تنوع زیادی است  .

در ادامه:

طراحی سایت  قالب وردپرس برای سایت ها به روش های مختلف و با ادیتور های مختلفی انجام می گیرید .

ابزار هایی که برای طراحی یک قالب وردپرس لازم است عبارتند از : ابزاری برای ایجاد هاست آپاچی و دیتا بیس مای اس کیو ال و پی اچ پی که برای این منظور نرم افزار های xampp , wammp , mamp وجود دارد .

ابزاری برای نوشتن کد های html , css , js , php , sql , …  که برای این کار هم نرم افزار های dreamweaver , net bean , sublime , atom , …  وجود دارد و یکی از مرورگر های وب برای نمایش طرح پیاده سازی شده مانند google chrome . mozila firefox, …

 

یک سیستم وردپرسی می تواند دارای چندین قالب مختلف باشد اما در هر زمان می تواند از یکی از آن ها استفاده کند برای نمایش کل قالب های موجود در وردپرس به پنل مدیریتی وردپرس بروید و از منو سمت راست گزینه نمایش – پوسته ها را انتخاب کنید تمام قالب های موجد را نشان می دهد .

قالب ورد پرس در خود وردپرس در مسیر زیر قرار می گیرد

 

Wp-content/themes/

 

قالب وردپرس با استفاده از زبان قدرتمند PHP پویا سازی می شود . برای طراحی یک قالب وردپرس آن را به بخش های مختلفی تقسیم می کنیم که توسط یک فایل کنترل کننده با هم جمع می شوند .

فایل های مهمی که در یک قالب وردپرس وجود دارد عبارتند از : index.php , style.css , function.php , header.php , footer.php , 404.php , page.php , single.php است .

در قالب های وردپرس از تکنولوژی های جدید مانند bootstrap هم برای واکنش گرا کردن وب سایت اضافه می کنند . برای طراحی اختصاصی یک قالب وردپرس نیاز است به زبان های برنامه نویسی html , css , js ,php , sql  مسلط باشید .

  • ehsan sh
  • ۰
  • ۰

طراحی سایت و خرید دامنه

هر طراحی سایت برای شما دارای نام منحصر به فردی در کل دنیا دارد که به آن دامنه (domain) گفته می شود . دامنه ها به طور کلی به دو دسته دامنه ملی و دامنه بین المللی تقسیم می شود . هر کشور مستقل دارای یک دامنه ملی منحصر به فردی هستند . که اغلب ساکنان آن کشور اقدام به خرید آن دامنه می کنند . دامنه ملی ایران .ir هستش که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده شده .

دامنه های بین المللی مانند .com , .net , .org دامنه هایی هستند که به صورت بین المللی ارائه می شود و هر یک از کشورها می توانند از این دامنه ها استفاده کنند .
بسیاری از مردم وقتی حرف از خرید دامنه و طراحی سایت می شود فکر می کنند که کار بسیار سختی است و برای انجام دادن این کار باید دانش مربوط به برنامه نویسی و … داشته باشند تا بتوانند دامنه خرید کنند . در حالی که این طور نیست !!!

در این مطلب به آموزش خرید دامنه می پردازیم .

برای خرید دامنه ابتدا به یک وب سایت ارائه دهنده خدمات دامنه مراجعه می کنیم . پس از رفتن به بخش خرید دامنه در وب سایت نام دامنه مورد نظر را همراه با نوع دامنه جست و جو می کنیم مثل : www.sitedesign.website
در صورت ثبت نشدن دامنه توسط فرد دیگری وب سایت به شما اعلام می کند که این دامنه با این نام هنوز ثبت نشده و شما می توانید آن را برای خود خریداری کنید .
اقدام به خرید دامنه کنید پس از آن شما باید این اطلاعات را برای ثبت دامنه وارد کنید :
نام ، نام خانوادگی ، ایمیل ، شماره تلفن ، نام شرکت ، آدرس ، کد پستی ، شماره تلفن همراه ، هویت (حقیقی یا حقوقی) ، کد اقتصادی ، تعیین نام کاربری و رمز عبور و …
پس از انجام مراحل فوق دامنه شما به ثبت می رسد .

تفاوت بین دامنه ملی و دامنه بین المللی

اگر خدمات رسانی یک طراحی سایت ، فقط در داخل کشور باشد، بهتر است از دامنه ی ملی استفاده شود و در اولویت قرار دارد. از نظر هزینه هم مقرون به صرفه خواهد بود چون برخلاف دامنه های بین المللی با نرخ ارز قیمت آن تغییری نخواهد کرد. از طرفی در مواقعی برای همکاری با برخی کشورها وجود دامنه ملی حکم اعتبار را داشته و اهمیت خاصی دارد. نکته دیگری که در مورد دامنه های ملی صدق می کند این موضوع است که قوانین مربوط به هر دامنه به صورت ملی تعریف می شود و تابع قوانین آن کشور خاص می باشد.

بین دامنه ی ملی و دامنه ی بین المللی تفاوت زیادی وجود ندارد . در زیر به برخی از تفاوت های این دو میپردازیم .
برخی از امکانات گوگل مثل گوگل ادوردز تنها برای دامنه های بین المللی قابل استفاده است . یعنی سایت هایی که دارای دامنه بین المللی نیستند نمی توانند از خدمات گوگل ادوردز استفاده کنند .

گوگل دامنه های ملی را که در خود آن کشور بیشتر سرچ می کنند . زودتر از دامنه های بین المللی ایندکس می کند . مثلا وب سایت varzesh3.ir که در ایران بیشتر سرچ می شود زود تر از varzesh3.com (به طور مثال) مطالبش ایندکس می شود و در صفحه اول قرار می گیرد

  • ehsan sh
  • ۰
  • ۰


تاریخچه طراحی سایت و طراحی سایت فروشگاهی

در قسمت قبل در طراحی سایت در خصوص ابتدای کار طراحی سایت که یک صفحه سیاه بود که روش متنی نشون داده میشد گفتیم .  بعد در خصوص جدول ها  اختراع جاوا اسکریپت و دوره فلش توضیحاتی دادیم.

 

اختراع Css  (سال ۱۹۹۸ ):

مدتی بعد از فلش , یک موضوع بهتر و استاندارد تر و آسانتر اختراع شد.  Cascading Style Sheets  یا به اختصار css  .

کار  css  جدا کردن ظاهر از محتواست. به همین دلیل ظاهر و فرمت در css  قرار میگرد در حالی که محتوا در html  است.

ورژن های ابتدایی css  اصلا انعطاف پذیر نبود. مشکل اصلی در آن زمان عدم پشتیبانی مرورگر ها از css  بود. چند سال طول کشید تا تمام مرور گر ها css  پشتیبانی کنند.

در ابتدا این حوزه بسیار پر باگ بود و کابوس یک طراحی این بود که بعضی از مرور گرها آن را کامل ساپورت نمیکردند !

 

گرید ها , فریم ورک ها و حالت گوشی (سال ۲۰۰۷ )

 

با گسترش کاربران اینترنی گوشی های موبایل مشکلاتی عدید و زیادی برای طراح ها به وجود امد. سایز های متفاوت هر گوشی مشکلات رو دو چندان کرد. گرید ها و ستون های زیادی معرفی شد ولی در نهایت گرید ۹۶۰ و ۱۲ ستونه پیروز شد.

 

معرفی رسمی طراحی رسپانسیو ( سال ۲۰۱۰ ) :

 

فردی به نام Ethan Marcotte  به طور رسمی این قضیه رو اعلام کرد که  محتوا باید ثابت باشد ولی نمایش آنها در نمایشگر ها متفاوت ! و حوزه طراحی واکنش گرا را رسما معرفی کرد. تغییری در کد زنی به وجود نیامد , ما هنوز هم از html  و css استفاده میکنیم.برای یک طراحی رسپانسیو یعنی : چگونه عکس ها نشان داده میشوند, متنها و… چگونه به نمایش در می آیند.

 

کوچ کلی صنعت طراحی به flat  (سال ۲۰۱۰ ) :

 

قبل از این سال ئکمه ها و … خیلی چیز های دیگه گرافیکی بودند و به نوعی کمی ۳ بعدی نشان داده میشدند. اما برای راحت تر شدن طراحی و همچنین تغییرات آسان تراستفاده از طراحی flat  گسترش یافت.

 

آینده …. :

 

فکر کنید که قابلیت drag and drop  قوی تر شدو طراحی بتواند خیلی خیلی آسان تر تغییرات بدهد. توانایی کنترل ۱۰۰ درصد وبسایت وپشتیبانی کامل مرورگر ها از وبسایت.

این ها موضوعاتی هستند در حال حاضر روی آنها کار میشود …

  • ehsan sh