طراحی سایت

طراحی سایت وب سایت

طراحی سایت

طراحی سایت وب سایت

تیم طراحی سایت اسپیناس
نشر مقالات آموزشی

۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ساخت سردخانه

مقدمه:

از ساخت سردخانه ها برای نگهداری محصولات غذایی در مدت زمان طولانی استفاده می شود، در نتیجه می توان گفت هدف ما از ساخت و ایجاد سردخانه به وجود آوردن فضایی است که با قدرت سرمازایی خود، بتواند محصول مورد نظر را نگهداری کند بدون آنکه تغییر و فسادی در طی این مدت در ظاهر و کیفیت محصول ایجاد شود.

حال در این مقاله قصد داریم تا در خصوص موضوع ساخت سردخانه با شما صحبت کنیم.

قبل از تصمیم گیری در مورد ساخت و ایجاد سردخانه، لازم است تا با تمام تجهیزات و ابزار های موجود در ساخت آن که بر روی قیمت نهایی سردخانه هم اثرگذار است اشنایی مختصری پیدا کنیم مانند:

1-موتور(کمپرسور) استفاده شده در ساخت سردخانهوظیفه ی این نوع موتور تأمین‌ انرژی است و با توجه به  ویژگی هایی مانند سرعت، سیستم قدرت، ساختار و سیستم خنک سازی به انواع مختلفی تقسیم میشوند که این ویژگی ها بر قیمت سردخانه اثر گذار است.

2-لامپ سردخانه: لامپ های مورد استفاده ما باید در برابر دمای پایین سردخانه، مقاومت لازم را داشته باشند.که با توجه به میزان مقاومت و برند آن، قیمت آن نیز تغییر خواهد کرد.

3-اواپراتور و کندانسور: در واقع اواپراتورها به عنوان خنک کننده‌ داخل اتاقک‌های سردخانه تعبیه شده اند و برند های مختلفی دارند مانند آرشه، بوران، نوین و … که از نظر قیمت و دیگر موارد با یکدیگر متفاوت هستند.

4-درب استفاده شده در ساخت سردخانهدرب سردخانه انواع مختلفی دارد مانند ریلی، لولایی و ریلی اتمسفر که با توجه به نیاز مشتری عرضه می گردد که قیمت هر یک متفاوت است.

5-تابلو برق: تابلو برق همانطور که از اسمش پیداست برق مورد نیاز سردخانه را تامین می کند که با توجه به تجهیزات به کار رفته قیمت متفاوتی خواهد داشت.

6-شیرآلات استفاده شده در سیستم سردخانه: در واقع شیرالات، گازهای موجود در سردخانه را به قسمت‌های مختلف سیستم منتقل می کنند که براساس  برند آن، قیمت آن نیز می تواند متفاوت باشد.

همچنین قبل از ساخت سردخانه باید هدف خود را از ایجاد آن تعیین نمایید تا بتوانید سردخانه مناسب برای خود بسازید مثلا محصول های مورد نظر خود را برای نگهداری انتخاب کنید سپس نوع سردخانه لازم برای نگهداری همان محصول را بیابید و طراحی کنید به طور مثال اگر قصد نگهداری مواد دارویی و گوشت و مرغ و بستنی و سبزیجات منجمد را دارید سردخانه مناسب برای شما از نوع سردخانه زیر صفر می باشد.

حال به توضیح مراحل ساخت سردخانه می پردازیم که در انجام این مراحل نیاز به نیروهای متخصص و آموزش دیده می باشد:

1-گذاشتن کابین: نصب کابین مرحله ی اول ساخت سردخانه می باشد.

2-گذاشتن دیواره‌ها: دیوارها باید کاملا تراز و به صورت عمودی در جای خود قرار بگیرند.

3-گذاشتن سقف: در هنگام نصب سقف به لیفتراک نیاز دارید تا بتوانبد پنل‌ها را بر روی دیواره‌ها قرار دهید

4-کف سردخانه: معمولا از ساندویچ پنل و یا یونولیت برای ساخت کف استفاده می‌شود و مهم ترین موضوع در این مرحله بحث ایزوله کردن است که باید به ایزوله کردن کف دقت شود.

5-گذاشتن درب‌های سردخانه: در این مرحله باید دقت شود تا درب به درستی در جایگاه خود قرار گرفته باشد در غیر این صورت هنگام باز و بسته کردن درب و..  به مشکل خواهید خورد.

6-چسب‌کاری و عایق‌کاری: مرحله ای مهم که اگر به درستی و دقت انجام نشود به دیگر تجهیزات آسیب وارد می کند.

بعد از اتمام این مراحل می توان گفت بدنه ی سردخانه شما تکمیل شده است و حالا شما باید تجهیزات سردخانه را تهیه کنید و در جای مناسب سردخانه خود قرار دهید که البته انواع تجهیزات سردخانه را برایتان در ابتدای این مقاله معرفی کردیم.

  • ehsan sh