طراحی سایت

طراحی سایت وب سایت

طراحی سایت

طراحی سایت وب سایت

تیم طراحی سایت اسپیناس
نشر مقالات آموزشی

  • ۰
  • ۰

طراحی سایت و خرید دامنه

هر طراحی سایت برای شما دارای نام منحصر به فردی در کل دنیا دارد که به آن دامنه (domain) گفته می شود . دامنه ها به طور کلی به دو دسته دامنه ملی و دامنه بین المللی تقسیم می شود . هر کشور مستقل دارای یک دامنه ملی منحصر به فردی هستند . که اغلب ساکنان آن کشور اقدام به خرید آن دامنه می کنند . دامنه ملی ایران .ir هستش که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده شده .

دامنه های بین المللی مانند .com , .net , .org دامنه هایی هستند که به صورت بین المللی ارائه می شود و هر یک از کشورها می توانند از این دامنه ها استفاده کنند .
بسیاری از مردم وقتی حرف از خرید دامنه و طراحی سایت می شود فکر می کنند که کار بسیار سختی است و برای انجام دادن این کار باید دانش مربوط به برنامه نویسی و … داشته باشند تا بتوانند دامنه خرید کنند . در حالی که این طور نیست !!!

در این مطلب به آموزش خرید دامنه می پردازیم .

برای خرید دامنه ابتدا به یک وب سایت ارائه دهنده خدمات دامنه مراجعه می کنیم . پس از رفتن به بخش خرید دامنه در وب سایت نام دامنه مورد نظر را همراه با نوع دامنه جست و جو می کنیم مثل : www.sitedesign.website
در صورت ثبت نشدن دامنه توسط فرد دیگری وب سایت به شما اعلام می کند که این دامنه با این نام هنوز ثبت نشده و شما می توانید آن را برای خود خریداری کنید .
اقدام به خرید دامنه کنید پس از آن شما باید این اطلاعات را برای ثبت دامنه وارد کنید :
نام ، نام خانوادگی ، ایمیل ، شماره تلفن ، نام شرکت ، آدرس ، کد پستی ، شماره تلفن همراه ، هویت (حقیقی یا حقوقی) ، کد اقتصادی ، تعیین نام کاربری و رمز عبور و …
پس از انجام مراحل فوق دامنه شما به ثبت می رسد .

تفاوت بین دامنه ملی و دامنه بین المللی

اگر خدمات رسانی یک طراحی سایت ، فقط در داخل کشور باشد، بهتر است از دامنه ی ملی استفاده شود و در اولویت قرار دارد. از نظر هزینه هم مقرون به صرفه خواهد بود چون برخلاف دامنه های بین المللی با نرخ ارز قیمت آن تغییری نخواهد کرد. از طرفی در مواقعی برای همکاری با برخی کشورها وجود دامنه ملی حکم اعتبار را داشته و اهمیت خاصی دارد. نکته دیگری که در مورد دامنه های ملی صدق می کند این موضوع است که قوانین مربوط به هر دامنه به صورت ملی تعریف می شود و تابع قوانین آن کشور خاص می باشد.

بین دامنه ی ملی و دامنه ی بین المللی تفاوت زیادی وجود ندارد . در زیر به برخی از تفاوت های این دو میپردازیم .
برخی از امکانات گوگل مثل گوگل ادوردز تنها برای دامنه های بین المللی قابل استفاده است . یعنی سایت هایی که دارای دامنه بین المللی نیستند نمی توانند از خدمات گوگل ادوردز استفاده کنند .

گوگل دامنه های ملی را که در خود آن کشور بیشتر سرچ می کنند . زودتر از دامنه های بین المللی ایندکس می کند . مثلا وب سایت varzesh3.ir که در ایران بیشتر سرچ می شود زود تر از varzesh3.com (به طور مثال) مطالبش ایندکس می شود و در صفحه اول قرار می گیرد

  • ۹۶/۰۶/۲۴
  • ehsan sh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی