طراحی سایت

طراحی سایت وب سایت

طراحی سایت

طراحی سایت وب سایت

تیم طراحی سایت اسپیناس
نشر مقالات آموزشی

  • ۰
  • ۰

قالب وردپرس در طراحی سایت

ورد پرس محبوب ترین و قوی ترین و کامل ترین سیستم مدیریت در طراحی سایت محتوا جهان است که به صورت متن باز در سال 2003 توسط مت مولنوگ و تیمش توسعه پیدا کرده که در راه ادامه پروژه موفق B2 ساخته شده . وردپرس به طور مداوم این سیستم مدیریت محتوا را به ورژن های بالاتری ارتقاء می دهد . برای استفاده عموم طراحی شده که هم اکنون دارای هزاران افزورنه و قالب آماده است و از این نظر بسیار غنی است .

قالب وردپرس با استفاده از زبان برنامه نویسی PHP پویا سازی می شود که پس از طراحی سایت  آن از طریق پنل مدیریتی وردپرس قابل ویرایش کردن و درون ریزی می باشد .

قالب های وردپرس در دسته بندی های : شرکتی ، فروشگاهی ، شخصی ، خبری ، دانلودی ، تک صفحه ای و چند منظوره و … در اختیار کاربران قرار داده می شود . قالب وردپرس رایگان فقط در صفحه اصلی آن دارای امکاناتی است اما قالب های که خریداری می کنید دارای امکانات زیادی برای صفحات مختلف و درون ریزی آن دارد .  یکی از وب سایت هایی که در ایران قالب های وردپرس رایگان و قابل خرید عرضه می کند است که دارای تنوع زیادی است  .

در ادامه:

طراحی سایت  قالب وردپرس برای سایت ها به روش های مختلف و با ادیتور های مختلفی انجام می گیرید .

ابزار هایی که برای طراحی یک قالب وردپرس لازم است عبارتند از : ابزاری برای ایجاد هاست آپاچی و دیتا بیس مای اس کیو ال و پی اچ پی که برای این منظور نرم افزار های xampp , wammp , mamp وجود دارد .

ابزاری برای نوشتن کد های html , css , js , php , sql , …  که برای این کار هم نرم افزار های dreamweaver , net bean , sublime , atom , …  وجود دارد و یکی از مرورگر های وب برای نمایش طرح پیاده سازی شده مانند google chrome . mozila firefox, …

 

یک سیستم وردپرسی می تواند دارای چندین قالب مختلف باشد اما در هر زمان می تواند از یکی از آن ها استفاده کند برای نمایش کل قالب های موجود در وردپرس به پنل مدیریتی وردپرس بروید و از منو سمت راست گزینه نمایش – پوسته ها را انتخاب کنید تمام قالب های موجد را نشان می دهد .

قالب ورد پرس در خود وردپرس در مسیر زیر قرار می گیرد

 

Wp-content/themes/

 

قالب وردپرس با استفاده از زبان قدرتمند PHP پویا سازی می شود . برای طراحی یک قالب وردپرس آن را به بخش های مختلفی تقسیم می کنیم که توسط یک فایل کنترل کننده با هم جمع می شوند .

فایل های مهمی که در یک قالب وردپرس وجود دارد عبارتند از : index.php , style.css , function.php , header.php , footer.php , 404.php , page.php , single.php است .

در قالب های وردپرس از تکنولوژی های جدید مانند bootstrap هم برای واکنش گرا کردن وب سایت اضافه می کنند . برای طراحی اختصاصی یک قالب وردپرس نیاز است به زبان های برنامه نویسی html , css , js ,php , sql  مسلط باشید .

  • ۹۶/۰۶/۲۵
  • ehsan sh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی