طراحی سایت

طراحی سایت وب سایت

طراحی سایت

طراحی سایت وب سایت

تیم طراحی سایت اسپیناس
نشر مقالات آموزشی

۲۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

طراحی سایت شرکتی

طراحی سایت شرکتی

امروزه در دنیای تبلیغات و اقتصاد یکی از مهمترین عامل ها برای پیشرفت هر شرکتی داشتن سایت برای معرفی شرکت به مشتریان و رقیبان است.در بازار امروزی که تمامی افراد برای رفع نیاز های خود به جستجو های اینترنتی رو آورده اند حتما وجود یک سایت برای بقای یک شکرت الزامی است.

وجود یک سایت برای هر شرکتی فقط برای جذب مشتری نیست پس این حرف “کار شرکت ما تخصصی است و مشتریان مخصوص به خود را داریم پس نیازی به سایت نداریم” از سمت صاحبان شرکت ها یک اشتباه است.

در بازاری که تمامی شرکت های رقیب سایت های زیبا و مناسب با تخصص خود را دارند نداشتن یک سایت نقطه ضعف به حساب می آید. فرض کنید شما یک شرکت پرکار و بزرگ هستید ولی سایتی برای معرفی خود به همگان ندارید و برعکس شما شرکت رقیب که حتی تقریبا تازه تاسیس به حساب می آید با داشتن یک سایت با طراحی شخصی و فوق العاده جذاب که تمامی محصولات یا کار شرکت را برای همه به نمایش گذاشته است وارد بازار کار شما شده است. ازین به بعد شرکت رقیب شما یک سایت معرفی محصول فوق العاده جذابی دارد که مشتریان به راحتی با مراجعه به سایت به شرکت  رقیب از هر مکانی دسترسی دارند ولی برای دسترسی مشتریان به شما باید حتما حضوری به شرکت مراجعه کرده و با کار شما آشنا بشن.

در گذشته این تصور وجود داشت که داشتن یک سایت ساده و بدون هیچگونه طراحی خاصی برای معرفی یک شرکت کفایت میکند اما امروزه تمامی مدیران شرکت ها متوجه شده اند که این سایت برای رقابت در بازار کاری خودشان کفایت نمیکند. در واقع یکی از راه های برندیگ برای یک شرکت وجود یک وب سایت به روز و اختصاصی برای شرکت ها است که البته نیاز به زمان قابل قبول برای رسیدن به این نقطه از پیشرفت شرکت است.که با طراحی اصولی سایت و رسیدن به سئو مناسب امکان پذیر خواهد شد.

هدف از طراحی سایت های شرکتی

هدف از طراحی بک سایت شرکتی علاوه بر این که باعث معرفی شرکت و محصولات خود به صورت آنلاین و در دسترس به تمامی مشتریان اختصاصی خودتان در تمامی نقاط جهان میشود باعث جذب مشتریان بالقوه ای میشود که با سرچ در اینترنت با شرکت شما آشنا شده و سفارش محصول انجام میدهند.همچنین وجود یک سایت جذاب با طراحی مردن و کاربر پسند باعث پیشی گرفتن شما از رقیبان خود میشود.

سایت شما در واقع یک گاتالوک آنلاین و جذاب از کار شرکت شما است که به صورت عمومی و رایگان دراختیار تمام مشتریان قرار گرفته است. حتی داشتن یک سایت قدیمی با طراحی ساده نمیتواند نیاز شما را برای جلب مشتری برطرف کند. سایت شما نشان دهنده فعالیت و سطح کاری شما است که به تمام مشتریان خود نشان میدهید در کجای بازار رقابت قرار دارید.

اصول طراحی سایت های شرکتی

طراحی که روی سایت های شرکتی انجام میوشد باید بر اساس نیاز سنجی شرکت صورت بگیرد.رنگ بندی ، قالب بندی ، طراحی … هر شرکتی بر اساس نوع فعالیت آن متفاوت است.هم چنین زیاده روی در گذاشتن افکت ها و تصاویر با کیفیت فوق العاده بالا باعث پایین آمدن سرعت سایت شده که هم تاثیر منفی در سئو سایت و هم دفع مشتریانی که برای شناخت شرکت شما به سایت مراجعه کردند میشود. ولی طراحی با  افکت های جذاب و کاربر پسند و استفاده از ui قوی در طراحی صفحات سهم بزرگی در موفقیت سایت شما در بازارهای جهانی خواهد داشت.

یکی از مهمترین مسائل در طراحی سایت ریسپانسیو بودن و توانایی مشاهده سایت در تمامی دستگاه ها است.امروزه افراد بیشتر از اینکه از کامپیوتر های شخصی استفاده کنند از دستگاه های موبایل ، تبلت و … برای جستجو های اینترنتی استفاده میکنند.پس نیاز هر شرکتی داشتن سایتی است که تمامی صفحه نمایش ها بدون نیاز به بزرگنمایی و همچنین اسکرول  راست و چپ به نمایش دربیاید.

سئو سایت و طراحی بهینه سایت از مهمترین مسائل در طراحی سایت های شرکتی است. مطمئنن یکی از اهداف طراحی سایت شرکتی ایجاد سایتی است که بتواند در صفحات گوگل جزء برترین سایت ها باشد تا بتواند مشتریان مورد نیاز خود را جلب کند.طراحی اصولی و بر اساس کلمات کلیدی جزء مهمترین شاخص ها در طراحی سایت اسپیناس است

پس یک طراحی اصولی و متناسب با نیاز شرکت  طراحی سایت از مهمترین مسائل در طراحی یک سایت شرکتی است.

امکاناتی که اسپیناس برای طراحی سایت های شرکتی خود در نظر گرفته است

طراحی قالب اختصاصی بر حسب سلیقه شرکت

طراحی اختصاصی و کابر پسند بر اساس نیاز سنجی شرکت ها

طراحی ریسپانسیو جهت نمایش سایت در انواع صفحه نمایش ها

روانشناسی رنگ و انتخاب رنگ و قالب بر اساس نیاز و نوع فعالیت شرکت

طراحی اصولی صفحات پایه و اساسی ( درباره ما ، تماس با ما ، معرفی محصول ، گالری ، …)

امکان ساخت فرم های اختصاصی

پنل مدیریتی راحت و آسان برای ورود اطلاعات شرکت

سئو و بهینه سازی سایت به صورت اصولی

 

 

  • ehsan sh
  • ۰
  • ۰

اشتباهات خطرناک در طراحی سایت کسب و کارها

در دنیای گسترده امروزی باعث گردیده است که کسب و کارهای بزرگ و کوچک به فکر طراحی سایت برای بیزنس خود بیوفتند.

امروز در طراحی سایت اسپیناس می خواهیم در مورد اشتباهاتی که در فیلد مدیریت و طراحی سایت ها اشاره می کنیم در ادامه با اسپیناس همراه شوید:

یک سوال: آیا طراحی سایت نامناسب و نا متعارف می تواند بیرنس شما را تهدید کند؟

این روزها می توانید گزینه های بسیاری برای انتخاب تمپلیت سایت را داشته باشید پس انتخاب یک قالب برای سایت شما کار بسیار مشکلی است. برای همین اولین گزینه را انتخاب می کنید.

اما سه اشتباهی که در طراحی سایت و مدیریت آن روبرو خواهید شد چیست؟

فشرده نکردن عکس ها، عدم استاندارد در چیدمان محتوا ، عدم استفاده صحیح از لوگو.

این سه اشتباه شاید برای شما بسیار ساده برسد اما افراد بسیار زیادی هستند که این اشتباهات را در طراحی سایت انجام می دهند و همچنین ممکن است اعتبار و ازرش بیزنس شما را زیر سوال ببرد.

اولین اشتباه: عدم فشرده و بهینه سازی تصاویر

یکی از نکات کلیدی در طراحی سایت ها، سرعت سایت است. یک تا سه ثانیه تاخیر می تواند لطمه های جبران ناپذیری را به سایت شما وارد کند. براساس گزارش RADWARE  بیش از ۱۰۰ سایت برتر در دنیا ، تصاویر سایت را فشرده سازی نیم کنند.

تصاویر حجیم میزان بارگذاری آنها در سایت نیز بسیار بالا می شود پس تصاویر را باید فشرده سازی کنید و در سایت قرار دهید.

دومین اشتباه: عدم استفاده از لوگوی وکتور شده

در طراحی سایت ، از ابزار های وکتور برای لوگو استفاده کنید.  در وکتور پیکسل های طرح مشخص نیست و دارای حجم بسیار پایینی را دارا خواهد بودو این وکتورها توانایی تبدیل به فرمت هایی از حمله Png را دارندو همین وکتور کردن لوگو باعث می شود تا سایت بیزینسی شما به بهترین سایت مبدل گردد.

سومین اشتباه: عدم استفاده از چیدمان استاندارد

برای کاربر سایت گزینه ها را در دسترس بگذارید تا کاربر به راحتی گزینه ها را پیدا کند. فضای سایت دچار به هم ریختگی محتوا را نداشته باشد. بازدید کنندگان سایت می خواهند اصول استاندارد را در سایت شما ببینند و محتوای مورد نظر خود را پیدا کنند. بازدیدکنندگان را مجبور نکنید تا روش جدید برای پیدا کردن محتوای مورد نظر خود باشند.

برای طراحی وب سایت با یک کارشناس مختصص مشورت کنید تا بهترین طراحی سایت را برای بیزنس خود داشته باشید. با رعایت کردن اشتباهات در سایت می توانید یک سایت ایده آل برای خود داشته باشید.

  • ehsan sh
  • ۰
  • ۰

 خبر امروز در مورد استراتژی رابط کاربری است 

کشف یک چارچوب محکم و استوار برای استراتژی UX در کارگاه استاد محبوب ودوست داشتنی خانم جیمی لوی در ماه سپتامبر در لندن برگزار خواهد شد.

استراتژی UX یک فرایندی است که باید قبل از طراحی سایت و یا توسعه یک محصول دیجیتالی شروع شود. این کار زمانی انجام می شود که یک محصول دیجیتالی گارانتی می شود و موفق تر از انگشتان شما عمل میکند. طراحی برای برخی از طراح ها به صورت نوشتن یک دسته کد است. این روش توسط شما اعتبار می گیرد که در واقع راه حل هایی یک مشکل برای مشتریان در یک بازار فعال است .

جیمی لوی ، نویسنده کتاب OReilly برای رسانه های اجتماعی در مورد استراتژی UX و فروش بالا می گوید:

چگونه به تدبیر نوآورانه در محصولاتی که مردم می خواهند می توان رسید؟

چرا یک کار تجربی در استراتژی تجربه کاربری را برای محصولات آنلاین موفق ابداع می کنند.

چگونه برای شناسایی و اعتبار بخشیدن به کاربران هدف تکینک های جدید را کشف کنیم؟

چگونگی انجام تحقیقات رقابتی و تجزیه و تحلیل یک بازار برای ایجاد ارزش منحصر به فرد

چگونگی به استفاده از استوری بورد برای ایجاد یک روایت برای نوآوری مدل کسب و کار

این کارگاه مناسب برای طراحان UX/UI از هر سطح ، تیم های طراحی و مدیران سایت که در راه اندازی یک سایت هستند و می خواهند به این استراتژی دست یاند.

از دیگر کارگاه های در لندن می توانیم به کارگاه استیو فیشر است در حال اجرای طراحی سایت و محتوای سرعت است.

  • ehsan sh
  • ۰
  • ۰

۱۰ سایت تجارت الکترونیک زیبا و جدید که شما باید آن را ببینید.

در سال جدید ۲۰۱۷ این طرح های زیبا را در طراحی سایت نشان می دهند که توجه مخاطبان خود را چگونه جلب کند؟

هیچ نقطه ای در طراحی سایت برای دسترسی مشکل وجود ندارد و به خصوص هنگامی که آن را صورت پرداخت هزینه آنلاین می آید اولویت های اول ، دوم و سوم  خود را به تجربه کاربری عالی اختصاص می  دهند. به صورت بصری و قابلیت اطمینان را برای تماس در برچسب ها به وضوح دیده شود.

هنگامی که شما طرح های خلاقانه و زیبا را می سازید هیچ آسیبی را به سایت نمی زند این دقیقا همان چیزی است که این ۱۰ سایت برتر دنیا در سال ۲۰۱۷ به آن رسیده اند.

هریک از ارائه سایت کامل هم از نطر زیبایی شناسی و هم عملکرد می تواند الهام بخش در دنیای تجارت الکترونیک باشد.

 

  1. Adidas Climachil2017

آدیداس Climachil ورزشی بخش وسیعی را با بهره گیری از پیشگامان خنک کننده فناوری (پارچه بافته شده با تیتانیوم و آلومینیوم سه بعدی خنک کننده) به عملکرد ورزشکاران در شرایط آب و هوایی گرم کمک می کند. این نوآوری هم در بستر یک طراحی سایت خلاقانه باید باشد.

استفاده مناسب از عکاسی خاطره انگیز برای درگیر گردن احساسات مخاطبان را داشته باشد و بتواند روی آن کلیک کند و یک حس خوب را تجربه کند. علاوه بر این قابلیت فروش هم داشته باشد که از طریق کلیک بر روی آن وارد سایت اصلی شود.

 

 

    1. B&O PLAY Spring/Summer 2017


      این شرکت شاخه ای از شرکت الکترونیکی و مصرفی BANG & Olufsen, B&O است که طیف گسترده ای از محصولات صوتی نظیر هدفون، بلندگو و سیستم های موسیقی است. در این سایت طراحی شده توسط آژانس دانمارکی است با قراردادن عکس های مجلل و فریبنده باعث جلوه بخشیدن به سایت می شود و همانند یک مجله تصویری بسیار زیبا را طراحی می کنند.با توجه به ماهیت حق بیمه از نام تجاری ، این رویکرد کمک می کند تا با اطمینان بیشتر بتواند حق انتخاب داشته باشد و در موقعیت مناسب بتوانند سفارش دهند.

        1. Carbon Beauty

      شرکت Carbon Beauty  بر این ایده استوار است که مشتریان سزاوار یک پلتفرم را برای مرور و خرید محصولات زیبایی را طراحی کرد. این طراحی توسط آژانس کانادا لوکوموتیو انجام شده است . این طراحی فوق العاده براساس رنگ چشم ظاهری و طرح کولاژ است.  مشتریان می توانند به آسانی انتخاب کنند و خرید کنند.

       

       

       

       

       

       

      1. Wed’ze

        Wed’ze نام تجاری مقرون به صرفه از عینک اسکی است. این شرکت فقط مشتاق به رقابت قیمتی است. این وب سایت در سال ۲۰۱۷-۲۰۱۶ به صورت فوق العاده توسط استودیوی فرانسوی Akaru طراحی و ارائه شده است این سایت شبیه هوش مصنوعی است که از طریق عینک اسکی به دامنه مورد نظر می رود. این سایت یک مثال عالی از ویژگی های ساده اما باهوش برای تعامل با بازدیدکنندگان کمک می کند.

         

         

         

         

        1. More by Bourn

        اگر طراحی سایت هدف نهایی از هرنام تجاری است که یک ارتباط عاطفی با مخاطبان می باشد. این سایت توسط ژوگولار  امریکا طراحی شده است. به راحتی می تواند با طرح لباس هماهنگ شود و آن رابه صورت آنلاین سفارش دهند.

        این وب سایت یک صفحه بسیار ساده با پالت هایی به رنگ سیاه ، سفید و قرمز در فضای سفید به کار گرفته شده است. اگر شما در خرید وسواس دارید به راحتی در صفحه یک سفارش نرم و آسانی داشته باشید و همچنین برای پرداخت هم زحمت بکشید.

         

         

         

        1. Lensabl

        Lensabl  در آمریکا یک پیشنهاد ساده برای : لنزهای طبی، فریم های موجود است . این سایت توسط آژانس سانتا مونیکا هرمان شیر طراحی شده است. اطلاعات موجود در این وب سایت قابل هضم برای مشتریان بوده است و فقط به شما اجازه می دهد انتخاب کنید و جلو بروید و سفارش دهید.

        بیشتر از همه، در صفحه اصلی از ویدئو الهام گرفته شده است که در تماس با چشم شما یک ابزار قدرتمند می شود. این نام تجاری در تماس ، شما را درگیر می کند.

         

         

         

        1. Velaska

        وب سایت Velaska با ارائه کیفیت بسیار بالا در کفش با قیمت های عادلانه و خرید و فروش به طور مستقیم با کارگاه ها این سایت را هدفمند ساخته است. این وب سایت با طراحی مناسب و بسیار شیک و زیبا انجام شده است. ترکیب مدل عکاسی ، عکس ها از محل کار جلوه خاصی را به این سایت داده است.

        سایت یک مثال بسیار عالی برای نام تجاری است که برای رسیدن به اهداف تجارت الکترونیک بسیار موثر است.

         

         

        1. Papiroga

        در مادرید در سال ۲۰۱۱ تاسیس شد گردنیند، پیراهن زنانه، دامن بلند، دستبافت با طرح های منحصر به فرد در تعدادهای محدود را در سایت عرضه می کند. این سایت توسط استودیو اسپینایی در سال ۲۰۱۷ طراحی شده است.  با توجه به این ایده که یک عکس هزاران کلمه را می گوید با طراحی زیبا با فرم هنری با زرق و برق به مخاطبان خود این حس را منتقل می کند که در سایت سفارش دهند و خرید کنند.

         

         

         

        1. Hashtag Bay

        آیا می خواهید یک تی شرت را با مشخصات و عناوین مختلف به عموم نشان دهید؟ سایت آمریکایی هشتگ خلیج به خوبی برای ارائه دادن موضوعات است. در پیراهن ها  موضوعات مختلفی نظیر موسیقی ، سیاست و سرگرمی  است همچنین به صورت طرح های خنده دار نیز وجود دارد.

        با داشتن دسته ها و زیر دسته های متعدد، طراحان وب سایت توانسته اند به خوبی این را نشان دهند . استفاده متفکرانه از برنامه نویسی در رنگ ها برای خرید تی شرت یک لذت محسوب می شود.

         

         

         

         

        1. Keen

          در جهان مدرن ، خطوط بین کار و بازی را با خواسته های مشتریان منطبق می سازد. به طراحی کفش ، کیف و جوراب ، لباس را در هرمکان و زمان را به خود اختصاص می دهد.صفحه اصلی این سایت دارای عکس های زیادی با مفهوم های جالب طراحی شده است. یک تجربه برای نام تجاری آن خواهد بود.

           

           

          منبع مقاله 

  • ehsan sh
  • ۰
  • ۰

 طریقه نمایش و لایه بندی عناصر 

در این جلسه  طراحی سایت شما را با طریقه نمایش و لایه بندی عناصر آشنا می کنیم:

خصوصیت display

با استفاده از این خصوصیت می توان طریقه نمایش عناصر را تعیین کرد و یکی از ۲۲ مقدار زیر را می گیرد:

none , block , inline , inline-block , list-item , run-in , compact , table , table-row-gro
 up , table-header-group , table-footer-group , table-row , table-column-group , table-colum
 n
 , table-cell , table caption , ruby , ruby-base , ruby-text , ruby-base-group , rubu-text
 -group

پر کاربرد ترین مقادیر در بین این ۲۵ مقدار:

none : عدم نمایش عنصر (مخفی کردن)
Block : نمایش عنصر (اگر مخفی بود) و این صورت که یک خط خالی قبل و بعد از خود ایجاد خواھد کرد.
Inline : اگر این مقدار را به یک عنصر block بدھیم، خط قبل و بعد از خود را از بین میبرد.
item-List : عنصر را به شکل لیست درمی آورد ( مانند استفاده از تگ <li> )
برای آشنایی با کاربرد بقیه مقادیر نیز میتونید به سایت W3Schools مراجعه کنید.

لینک W3Schools

خصوصیت index-z

خاصیت index-z موقعیت عناصر را در طول محور نامرئی z کنترل می کند. مشروط به اینکه عناصر به صورت , absolute
relative و یا fixed موقعیت دھی شده باشند. قاعده کلی:

z-index: auto | integer

مقدار پیشفرض : auto
Integer :1, 2 ,3 ,4 ,5 …… n
در حالت auto اگر چند عنصر با یکدیگر تداخل داشته باشند، عنصری که آخر از ھمه در ترتیب عناصر فایل
HTML وارد شده در صفحه نمایش بالاتر قرار میگیرد ( نسبت به محور z که بر صفحه نمایش عمود است) و
باقی عناصر نیز به ھمین ترتیب گفته شده قرار خواھند گرفت ( در حالت auto عنصری که اول از ھمه وارد
شود در زیر سایر عناصر قرار خواھد گرفت). میتوان با تخصیص مقادیر integer به خاصیت index-z ترتیب قرار
گیری عناصر در راستای محور z را تغییر داد. عنصری که مقدار عددی بالاتری دارد بالا (مافوق) سایر عناصر در
صفحه نمایش داده خواد شد و ساید عناصر نیز به ترتیب بزرگی مقدار خود در صفحه ظاھر خواھند شد.
نکته : IE6 و IE7 از index-z پشتیبانی می کنند اما با کمی اشکال.
بسیار خب، با طریقه نمایش و لایه بندی عناصر در این جلسه آشنا شدیم، در جلسه بعدی
با سه خاصیت visibility ، opacity و cursor آشنا خواھیم شد

  • ehsan sh
  • ۰
  • ۰

 

نکات موثر در طراحی سایت

در طراحی سایت که همیشه در دنیای تجارت الکترونیک تاثیر گذار بوده است و زمانی که بهترین طراحی سایت را انجام می دهید بایستی سایت را از منظر کاربران و مخاطبان مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید و آنها را بررسی کنید.
سلیقه ها کاربران و مخاطبان باهم متفاوت است. با یک نظرسنجی می توانیم به سلیقه کاربران پی ببریم و همچنین از نظر کاربری و دسترسی سایت فروشگاهی را بررسی کنیم.

هدف از طراحی وب سایت

زمانی یک طراحی سایت موفق خواهد بود که تمام نیازهای کاربران را مرتفع کند. قبل از هرگونه طراحی در ابتدا بایست اطلاعات کافی در مورد نیازهای عمده کاربران و مخاطبان داشته باشیم و در راستای این اطلاعات طراحی سایت خود را شروع کنیم. در مورد آن تحقیقات کاملی نیز داشته باشیم.

نقش ارتباطاتی در طراحی سایت

یکی از فاکتورهای مهم کاربران و مخاطبان استفاده از اینترنت این است که در کوتاهترین زمان به نتیجه دلخواه خود دست یابند. با توجه به این فاکتور خیلی سریع به میزان ارتباط در طراحی سایت را متوجه خواهید شد. برای جلب رضایت و خرسندی کاربران زمانی که وارد سایت شما می شوند محتوای مفید و دسترس داشته باشید. حتی میتوانید چینش محتوای سایت را به صورت عناوین و سرفصل در سایت قرار دهید. از این طریق می توانید کاربران ارتباط بیشتری با سایت داشته باشند.

نقش ارتباطاتی در طراحی سایت

یکی از فاکتورهای مهم کاربران و مخاطبان استفاده از اینترنت این است که در کوتاهترین زمان به نتیجه دلخواه خود دست یابند. با توجه به این فاکتور خیلی سریع به میزان ارتباط در طراحی سایت را متوجه  خواهید شد. برای جلب رضایت و خرسندی کاربران زمانی که وارد سایت شما می شوند محتوای مفید و دسترس داشته باشید. حتی میتوانید چینش محتوای سایت را به صورت عناوین و سرفصل در سایت قرار دهید. از این طریق می توانید کاربران ارتباط بیشتری با سایت داشته باشند.

  • ehsan sh
  • ۰
  • ۰

در این جلسه  طراحی سایت شما را با  لیست ها در CSS  آشنا می کنیم:

خاصیت image style list

این خاصیت یک عکس را برای استفاده به عنوان نشانه bullet در کنار عنصر لیست تعریف می کند. این عکس با نشانه
ی تعریف شده در خاصیت type-style-list جایگزین می شود.

مثال :

ul li { list-style-image: url(' images/green-bullet. png' ) ; }
 ul ol. html li { list-style-image: url(' images/blue-bullet. png' ) ; }
 ul ol. css li { list-style-image: url(' images/brown-bullet. png' ) ; }
 list-style-position
 ا

این خاصیت موقعیت و نحوه ی قرار گرفتن bullet در کنار آیتم ھای لیست را مشخص می کند. و یکی از دو مقدار زیر ر
می گیرد :
Inside : مشخص می کند که bullet لیست باید در داخل آیتم ھای لیست قرار گیرد.
Outside : مشخص که bullet لیست باید در خارج از آیتم ھای لیست قرار گیرد.
مثال :

ul li { list-style-image: url(' images/arrow. png' ) ; }
 ul ol. html li {
 list-style-image: url(' images/arrow1. png' ) ;
 list-style-position: inside;
 background: #09f;
 }u
 l ol. css li {
 list-style-image: url(' images/arrow2. png' ) ;
 list-style-position: outside;
 background: #ff9;
 }

می بینید که bullet زیر مجموعه ی گزینه ی HTML که به آن مقدار inside داده ایم در کنار داخل کادر قرار گرفته، اما
bullet زیر مجموعه CSS که مقدار outside دارد، خارج از کادر قرار گرفته است.

کوتاه نویسی خاصیت style list

برای کوتاه نویسی خاصیت style-list از قاعده زیر استفاده می شود.

 

list-style: type position url(' ImageAddress' ) ;

مثال :

li { list-style: square inside url(' bullet1. png' ) ; }

بسیار خب، تا اینجا به خصوصیات مربوط به استایل دھی به list ھا آشنا شدیم، در جلسه بعد به positioning یا ھمان
موقعیت عناصر در صفحه می پردازیم

طراحی سایت اسپیناس همیشه سعی در استفاده از به روز ترین تکتینک ها و ابزارها در  طراحی سایت دارد  در اسپیناس از تکنولوژی ها روز دنیا مانند CSS3 , HTML5 , Jquery , JAVASCRIPT   در طراحی وب سایت استفاده می شود و همچنین زبانهایی مانند PHP , ASP  در شرکت اسپیناس مشتری مداری حرف اول را می زند

  • ehsan sh
  • ۰
  • ۰

طراحی سایت در دبی

طراحی سایت در دبی

شرکت طراحی سایت اسپیناس توانسته با ارائه خدمات در زمینه طراحی سایت گام جدیدی را برای هموطنان در خارج از کشور محیا ساخته است .
طراحی سایت اسپیناس در کشور امارات متحده عربی این خدمات طراحی سایت شرکتی، شخصی،فروشگاهی را به کاربران عزیز ارائه می دهد.
در این کشور به دلیل بالا بودن نرخ مالیات  و همچنین قیمت درهم، به شرکت ها یا اشخاصی که می خواهند طراحی سایت داشته باشند هزینه طراحی سایت بسیار بالا بوده است.
لذا اسپیناس با گستردگی در خدمات خود، این خدمت را به کاربران در دبی ارائه می دهد تا طراحی سایت خود را مقرون به صرفه انجام دهند .

طراحی سایت با اسپیناس

در طراحی سایت و مشاوره آن هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد تمامی مشاوره و پشتیبانی از طریق تلگرام یا اسکایپ به صورت ۲۴ ساعته صورت می پذیرد.
با تیم فنی و حرفه ای اسپیناس یک طراحی سایت فوق العاده و مدرن را به ارمغان داشته باشید.

در طراحی قالب بی شک با درنظرگرفتن سلیقه کاربران صورت می گیرد و پروژه از صفر تا صد کدنویسی می شود در طراحی آن تمامی اصول و استانداردها جهانی رعایت می شود.
در این طراحی هدف اصلی جذب مخاطبان و بالا رفتن آمار بازدید کنندگان خواهد بود .

همچنین امکان برنامه نویسی سایت ها و اتصال آن به درگاه بانکی در امارات نیز وجود دارد. در بهینه سازی سایت برای کلمات مورد نظر کاربران در کشور امارات به زبان عربی یا انگلیسی صورت می گیرد.
در کنار این ها با محتوای مفید و بک لینک هایی که در سایت موثر هستند برای بهینه سازی سایت انجام می گیرد.

طراحی سایت اسپیناس همواره برای رونق گرفتن کسب و کار شما همگام می شود و بهترین طراحی وب سایت را در خور بیزنس و کسب و کار شما در آن سوی آبها خواهد داشت. برای اطلاعات بیشتر با مشاوران ما تماس بگیرید تا بهترین سایت را داشته باشید.

  • ehsan sh
  • ۰
  • ۰

طراحی سایت چگونگی نصب پلاگین در وردپرس

امروز در طراحی سایت اسپیناس به مقاله ای در مورد آموزش نصب پلاگین در مدیریت محتوای وردپرس می پردازیم:

فایل پلاگین را از سایت وردپرس دانلود کنید و در سیستم ذخیره نمائید.
با استفاده از FTPو یا فایل Manager که در اختیار دارید لاگین کرده و به قسمت wp-content/plugins رفته و فایل پلاگین را در این قسمت آپلود کنید.
درابتدا باید فایل را از حالت فشرده سازی شده خارج کنید . بعد آن را آپلود نمائید ولی در فایل Manager هاست همان فایل را به حالت فشرده سازی شده است.
در هاست فایل را Extract نمائید. بعد از مراحل فوق به ادرس کنترل پنل WordPress مراجعه کنید .
در منوی پلاگین ها ، پلاگین جدید را می توانید به راحتی مشاهده کنید.
با کلیک کردن روی گزینه فعال سازی این پلاگین فعال می شود و شما می توانید از آن استفاده کنید.

نصب با روش دشبورد در مدیریت محتوای وردپرس

علاوه بر روش فوق ، روش دیگری هم برای نصب پلاگین وجود دارد.  که در این قسمت به آموزش آن می پردازیم.
فایل پلاگین را دانلود کرده و از طریق کنترل پنل مدیریت محتوای WordPress به سایت خود اضافه نمائید.
انجام این روش زیاد سخت نیست. در ابتدا به منوی پلاگین ها رفته و به روی منوی افزودن کلیک نمائید.
بر روی لینک آپلود کلیک کنید و بر روی گزینه Choose File کلیک کنید و فایل فشرده پلاگین را انتخاب نمائید و در آخر بر روی گزینه نصب کلیک کنید.

نصب با روش جستجوگر پلاگین ها

در روش های فوق ، این روش از همه آسانتر است.
این روش زمانی برای شما کارایی خواهد داشت . باید دقیقا بدانید به چه پلاگینی نیاز داریدو نام آن را هم جستجو کنید.
یک فهرست از پلاگین ها برای شما نمایش داده می شودو شما می توانید پلاگین مورد نظر را انتخاب نمائید.
بر روی گزینه لینک نصب کلیک کرده و پلاگین را فعال نمائید.

  • ehsan sh
  • ۰
  • ۰

۵ نوع لوگو و نحوه استفاده آن در طراحی سایت


۵ نوع اساسی از لوگوی

در طراحی سایت اسپیناس برای شما توضیح می دهیم و چه زمانی از لوگو استفاده کنید:

زمانی که این سوال را از خود می پرسید: هنوز مطمئن نیستم طراحی لوگوی خود را شروع کنم؟ شاید شما باید تصمیم بگیرید چه نوعی از سبک برای طراحی لوگو را شروع کنید!

استایل های لوگو به پنج دسته تقسیم می شود که شما می توانید درباره آن تصمیم بگیرید

لوگوهای نوشتاری، حروف ، برند، ترکیب نوشتاری و علائم است. در این پست، ما تعریف هریک از آنها را توضیح می دهیم و به برخی ازلوگوهای معروف دنیا اشاره می کنیم و چرا شما باید از آن استفاده کنید؟

نکته: تمام لوگو ها در این پنج دسته قرار نمی گیرند اما در واقع این مشکل نیست شما درباره لوگو وسیستم آن به عنوان یک راه حل فکر می کنید.

لوگوی نوشتاری

لوگوی نوشتاری – به عنوان علامت کلمه ای یا لوگوی تایپی شناخته شده است- یک نوع ساده از لوگوها است. مثلا نام شرکت به تنهایی در متن نوشته می شود. لوگوی نوشتاری ممکن است دست خط، امضا ، فونت های سفارشی یا فونت های موجود طراحی شود.

ازجمله از لوگوهای مشهور نوشتاری را می توانیم کوکاکولا، دیزنی ، موبایل، کانن، سونی، فیس بوک ، یاهو و پینترست اشاره کنیم.

برای برندهای بزرگ ومعروف ، سادگی لوگو می تواند حس اعتماد به نفس، قدمت و ثبات را انتقال دهد. در هر حال ، لوگوی نوشتاری یک انتخاب خوب برای راه اندازی یک کسب و کار می باشد. همچنین به نام شرکت کمک می کند تا بهتر شناخته شود.

لوگوی نوشتاری همه جا انتشار می یابد. هرچند اغلب نام تجاری با نام شرکت فرق دارد.

 

لوگوی حرفی

 

 

به عنوان یک لوگوی مونوگرام شناخته شده است لوگوی حروفی از نوشتاری ساخته می شود. اما براساس حروف اول نام شرکت یا نام تجاری که به جای نام کامل آن است. از جمله آثار مشهور لوگو برای شبکه خبر (CNN)، صفحه اصلی جعبه دفتر (HBO) ، اداره هوانوردی و فضایی ملی (NASA)، پراکتر و گمبل (P & G) و الکترونیک آرتز (EA).

چنانچه لوگوی حروفی یک انتخاب مناسب است برای شرکت هایی که نام یا برند تجاری آنها بیش از حد طولانی است یا اینکه تلفظ آنها سخت است و به راحتی در بسیاری از رسانه ها به عنوان لوگوی حرفی شناخته می شود.

لوگوی حروفی باعث کوتاه شدن نام طولانی یک شرکت به حروف اول آن است . این حروف به راحتی در ذهن مخاطبان ساخته می شود . لوگوی و نام خود را در بازارها جهانی می کند.

چالش هر دو نوع لوگوی نوشتاری و لوگوی حروفی در متمایز بودن آنها است. که در یک نگاه قابل تشخیص از هم هستند.

 

لوگوی تجاری

 

لوگوی تجاری به عنوان یک علامت تصویری شناخته شده است. لوگوی تجاری دارای متنی نیست اما با یک تصویر ، آیکون و یا نمادی طراحی می شود که نشاندهنده نام شرکت یا نام تجاری آن است. از جمله از آثار معروف لوگوی تجاری می توان Apple, Red Cross, WWF panda ، Swoosh نام برد.

لوگوی تجاری می تواند یک را بسیار خوبی برای مخاطبان باشد. که در ذهن مخاطبان وارد شود و نیازی به تفسیر تصاویر در لوگو نباشد.

لوگوی تجاری می تواند به عنوان یک مفهوم دیده شود. به عنوان مثال در رسانه های اجتماعی پرنده نماد توئیتر ، شبح نماد اسنپ چت و یا دوربین نماد اینستاگرام است که مردم را به اشتراک گذاری محتوای  در طراحی سایت تشویق می کند.

لوگوی تجاری با استفاده از یک نماد توانسته توضیحی برای یک نام تجاری باشد و دارای مزایای آشکار می باشد که به خدمت بازارهای جهانی می آید و بلافاصله در تمام جهان این نماد قابل درک می شود. موفقیت یک لوگوی تجاری در این صورت است که مخاطبان معنی نماد را دریافت کنند و سپس در ذهن خود بسپارند.

لوگوی ترکیبی

 

لوگوی ترکیبی از ترکیب تصویر و متن تشکیل شده است. از جمله لوگوهای معروف می توانیم لوگوی Adidas, Doritos, Lacoste, Pizza Hut, Xbox, McDonald’s, Walmart, Microsoft and Domino’s Pizza را نام ببریم.

لوگوی ترکیبی به عنوان یک لوگوی شناخته شده است می توانید نام وتصویر یک شرکت را بیان کند. این لوگو برای شرکت هایی که کمتر شناخته شده اند بسیار موثر است. لوگوی ترکیبی کمتر پیچیده تر است و لوگوی طراحی شده را متمایز تر از لوگوهای دیگر می شود و با لوگوی تصویری اشتباه گرفته نمی شود.

لوگوی ترکیبی برای طراحی در سایزهای کوچکتر بسیار مشکل است چون عناصر لوگو به صورت ایده آل نشان داده نمی شود.

لوگوی آدیداس مثال بارز است که در بالا نشان داده شده است.

علامت

 

لوگوی علامت مانند یک لوگوی ترکیبی است شامل یک علامت و متنی است که داخل این علامت قرار می گیرد. از نمونه های مشهور این لوگوها  Ford, Starbucks, Harley-Davidson, UPS, MasterCard, Burger King and the NFL را میتوانیم نام ببرید.

علامت ها انعطاف پذیری کمتری نسبت به لوگوهای ترکیبی دارند. بسیاری از سازمان هایی نظیر مدارس ، موسسات خیریه، تیم های از این لوگو استفاده می کنند. این لوگو یک نشان یا مهر را به نمایش می گذارد که قدرت و اصالت یک نام تجاری را همراه با طراحی سایت نشان می دهد.


  • ehsan sh