طراحی سایت

طراحی سایت وب سایت

طراحی سایت

طراحی سایت وب سایت

تیم طراحی سایت اسپیناس
نشر مقالات آموزشی

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در این مقاله قصد داریم به بررسی نقش شبکه های اجتماعی در طراحی سایت بپردازیم. همانطور که می دانید علاقه افراد در رسیدن به یک جمعیت عظیم جهانی از طریق رسانه های اجتماعی روز به روز بیشتر می شود. زیرا ایجاد حضور اجتماعی باعث افزایش محبوبیت برند و جذب بازدیدکنندگان زیاد به وبسایت شما می شود. از این رو نقش شبکه های اجتماعی در طراحی سایت را نباید نادیده گرفت. در ادامه به ارائه دلایل دیگر کاربری شبکه های اجتماعی در طراحی سایت می پردازیم.

  • شبکه های اجتماعی موجب دستیابی میلیون ها مشتری به سایت ها می شود و این امر به دلیل افزایش رتبه سایت ها در موتور های جستجو بوده است.
  • در حال حاضر روند پیشرفت کسب و کارهای آنلاین نسبت به روش سنتی به دلیل وجود رسانه های اجتماعی بسیار چشمگیر تر شده است.
  • دیجیتالی شدن دنیای پیرامون ما موجب ایجاد بازاریابی رسانه های اجتماعی دوست داشتنی مانند توئیتر و فیس بوک شده است.
  • می توانیم بازار هدف را در نزدیکی خود ببینیم.
  • ایجاد انعطاف پذیری در ارائه پاسخ مناسب هنگام مواجه شدن با مشکلات
  • ارسال پیام های کسب و کار شما به بازدیدکنندگان
  • دریافت و جذب مشتریان بیشتر از منابع و یا مناطق غیر منتظره
  • بهبود وضعیت اقتصادی با فروش بیشتر در بازار
  • خرید محصولات توسط مشتریانی که هیچگاه موجودیت شما را درک نکرده اند.

علاوه بر دلایل بالا، امروزه مردم انتظار دارند از حساب های کاربری توئیتر و فیس بوک خود در ارتباط با شرکت های خاص استفاده کنند. اگر چه بهتر است در صورت لزوم برای ارتباط با شرکت های خاص از ان ها استفاده کنند. حال تصور کنید در این عصر دیجیتالی اگر یک شرکت یا کسب و کار یک نمایه شبکه اجتماعی نداشته باشد چگونه مشتریان بالقوه خود را از دست خواهد داد. از این رو بر اهمیت داشتن بازاریابی رسانه های اجتماعی در یک کسب و کار تاکید می نماید. علاوه بر لزوم وجود شبکه های اجتماعی به برخورداری آنها از استراتژی های سئو که به منظور هدایت محتوا به سمت جستجوگر ها برای فروش بیشتر انجام می شود نیز تأکید می کند. علاوه بر این، نیاز به انجام استراتژی های SEO بر روی محتوای جستجوگر ها جهت هدایت به مسیر فروش را به عنوان هدف قرار داده است.

 

طراحی سایت

 

چند مزیت دیگر رسانه های اجتماعی در طراحی وبسایت برای کسب و کارها

  • رسانه های اجتماعی به ایجاد آگاهی برند کمک می کنند
  • شبکه های اجتماعی یک کانال توزیع عالی هستند.
  • بهینه سازی مطالب برای موتور های جستجو با افزایش لینک مخاطبان
  • عملکردی مشابه برنامه بازخورد مشتری B2B دارند که به درک منافع، چشم اندازها و همچنین مشتریان کمک می کند.
  • وجود شبکه های اجتماعی به خریداران آموزش می دهد که عناصر را درک نموده و بهتر تصمیم گیری کنند.
  • از رسانه های اجتماعی می توان به عنوان برنامه های وفاداری و مراقبت از مشتری استفاده کرد.

نتیجه گیری

با درک اهمیت رسانه های اجتماعی در طراحی وب سایت، یک شرکت یا کسب و کار جایگاه مناسبی در بازار رقابتی می تواند داشته باشد.

  • ehsan sh
  • ۰
  • ۰

عناصر طراحی سایت

طراحی سایت

برای درک بهتر موضوع طراحی سایت چیست؟ بهتر است تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

طراحی سایت به پردازش مجموعه ای از ایده ها و تنظیم زیبایی ها و پیاده سازی آن ها بوسیله اصولی خاص برای هدفی معین انجام می شود. طراحی سایت روند ایجاد یک اثر با هدف ارائه مطالب در صفحات الکترونیکی است که کاربران نهایی می توانند در سراسر اینترنت به کمک یک مرورگر می توانند دسترسی داشته باشند.

 

عناصر طراحی سایت

 

طراحی سایت

 

طراحی وب از عناصر بصری مانند لایه، رنگ، گرافیک و محتوا استفاده می کند. در ادامه به تعریف مختصری از این عناصر می پردازیم:

طرح (Layout)

 طرح یک قالب سایت نحوه چیدن متون، تبلیغات و گرافیک آن است. در دنیای وب یک هدف کلیدی وجود دارد که آن عبارت است پیداکردن اطلاعات در یک نگاه. این هدف شامل حفظ تعادل، ثبات و یکپارچگی طرح می شود.

رنگ

 انتخاب رنگ ها وابسته به هدف مشتریان است. وبسایت می تواند سیاه و سفید و یا چند رنگ داشته باشد. برای رساندن هویت منحصر به فرد یک برند به حالت سازمانی و یا طراحی برند سازمانی از رنگ های ملایم وب استفاده می کنند.

 

گرافیک

گرافیک شامل لوگو، عکس، آیکن و هر آن چیزی است که موجب پیشرفت طراحی سایت می شود. برای مورد پسند قرار گرفتن وب سایت این موارد باید به درستی در جای مناسب قرار بگیرند تا انباشته شدن رنگ ها و محتوای صفحه وب موجب افت سرعت بارگذاری نگردد.

فونت

استفاده از انواع فونت موجب بهبود طراحی سایت می شود. بیشتر مرورگرها تنها می توانند تعدادی از فونت ها را که به عنوان فونت های نرم می باشند بشناسد. بنابراین طراح شما با مجموعه ای از فونت های پدیرفته شده جهانی کار خواهد کرد.

محتوا

محتوا و طرح می توانند به صورت بصری و متنی در راستای افزایش پیام رسانی سایت با یکدیگر کار کنند. متن نوشتاری می بایستی همیشه مفید و مرتبط بوده و خواننده را گیج نکند و چیزی را که به خاطر آن در سایت می مانند را به آن ها بدهد. همچنین محتوا می بایست برای موتورهای جستجو بهینه و دارای طول مناسبی باشد و کلمات کلیدی مرتبط درون آن جا داده شوند.

ایجاد یک وب سایت کاربر پسند

در کنار مطالب گفته شده در موضوع طراحی سایت چیست؟ که موجب ساخت یک وب سایت قانع کننده زیبا و بصری می شود در نظر گرفتن کاربر نهایی بسیار با اهمیت است. البته کاربر پسند بودن با پرداخت هزینه و توجه به فاکتورهای زیر بدست می آید.

جهت یابی

معماری سایت، منوها و سایر ابزارهای جهت یابی در طراحی سایت می بایستی با توجه به چگونگی جستجوی کاربران ایجاد شود. هدف کمک به کاربر جهت حرکت ساده و مؤثر او در سایت است تا اطلاعات مورد نیاز آن ها در سایت پیدا شود.

رسانه ها

محرک های ویدئویی و صوتی مرتبط در طراحی می توانند به کاربران کمک کنند تا اطلاعات را سریع و آسان درک کنند. این موضوع بازدیدکنندگان را تشویق کند تا زمان بیشتری را در صفحه وب بگذرانند.

سازگاری

طراحی صفحه وب تا اندازه ای بر روی مرورگرها و سیستم عامل های مختلف مؤثر است که بازدیدکنندگان را افزایش می دهد.

تکنولوژی

پیشرفت های تکنولوژی به طراحان اجازه می دهد تا جنبش و نوآوری مانند طراحی های پویا وحرفه ای را داشته باشند.

تعامل

افزایش مشارکت و دخالت کاربر با اضافه کردن کادرهای اظهار نظر و نظرسنجی در طراحی انجام می شود. همچنین با گذاشتن فرم های ایمیل و عضویت کاربران در خبرنامه ها می توان بازدیدکنندگان را به مشتریان واقعی تبدیل کرد.

 

نتیجه گیری

برای آشنایی با طراحی سایت بهتر است بدانید جلب اعتماد کاربران اینترنتی با احترام به وقت و هزینه آن ها با فراهم نمودن امکانات رفاهی سایت و دسترسی آسان افراد به محصولات و مطالب مورد جستجو میسر می شود که می بایستی هنگام طراحی در نظر گرفته شود.

  • ehsan sh