طراحی سایت

طراحی سایت وب سایت

طراحی سایت

طراحی سایت وب سایت

تیم طراحی سایت اسپیناس
نشر مقالات آموزشی

۱۴ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

طراحی سایت با گرافیک عالی

یکی از فاکتور های مهمی که در طراحی سایت بسیار مهم است ظاهر سایت می باشد. ظاهر سایت می تواند بازدیدکننده را جذب کند. اما ممکن است سلیقه های هر یک از بازدید کننده ها با هم فرق کنند یا اینکه حتی بازدیدکننده مبتدی یا حرفه ای را به خود جذب کند.  طراحان سایت کسانی هستند که سایت را با سلیقه خود طراحی نمی کنند بلکه براساس مخاطبین سایت یا بازدید کننده ها سایت را طراحی می کنند. مثلا یک طراح برای طراحی سایت حقوقی نباید از طرح های فانتزی استفاده کند چون که با این کار مخاطب را از حالت رسمی خارج می کند و بازدید کننده سایت را جنبه شوخی در نظر می گیرد. پس طراح باید برای طراحی سایت بسیار خبره باشد و براساس تجربیات خود بتواند بهترین طراحی را باید کاربر انجام دهد.

با وب گردی در دنیای اینترنت به راحتی می توانید متوجه شوید که طراحی سایت ها در  چهار دسته قرار می گیرند باید در مورد این دسته ها اطلاعات کافی داشته باشید در غیر این صورت ممکن است در پایان کار طراحی سایت شما مورد قبول واقع نگردد. پس با اطلاع از موارد زیر به راحتی می توانید یک طراحی سایت عالی را توسط طراحان وب سایت انجام دهید با هم موارد زیر را بررسی می کنیم:

وب سایت نامنظم

این نوع طراحی سایت ها به صورت نا منظم طراحی می شوند. طراحان گرافیک علاقه زیادی به این نوع طراحی دارند. طراحی سایت نامنظم به صورت خلاقانه صورت می گیرد و بر مبنا و قانون خاصی نیست اما در یک چارچوب طراحی می شود و مورد استقبال همه قرار می گیرد ولی برای افرادی که با نظم سرو کار دارند این نوع طراحی سایت مورد پسند واقع نمی شود.

وب سایت خلوت

بهتر سات بگوییم این نوع طراحی وب سایت ها در ظاهر بسیار ساده می باشند اما در پس آن دارای قاعده و قانون خاصی است. وب سایت هایی که خلوت هستند دارای المان های یا طرح های گرافیکی کمتری هستند و در آن دو یا سه رنگ بیشتر استفاده نشده است به راحتی تمام عناصر را در دید کاربر قرارداده اند و کاربر راحتر می تواند به این وب سایت ها اعتماد کند و حتی به راحتی بتوانند به اهداف خود برای بازدید از این سایت برسد. این نوع طراحی سایت برای همه عموم مورد پسند و مناسب است فقط در موارد که کاربر دوست نداشته باشد از این نوع دیزاین برای طراحی سایت خود استفاده کند.

وب سایت گرافیکی

این نوع طراحی برای وب سایت در ایران طرفداران خاص خودش را دارد که افراد زیادی از این نوع طراحی استفاده می کنند. با توجه به موضوع سایت می توانند المان ها و رنگ هایی را برای سایت ها به کار ببرند. مثلا یک سایتی که برای کودکان طراحی می شود دارای انوع رنگ ها و طرح های گرافیکی بسیار هست حتی ممکن است در سایت از انیمیشن هایی برای جذب مخاطبان که کودکان و نوجوان ها هستند استفاده شود. یا در سایتی که فروشگاه وسایل سنتی دارد از المان های مربوط به هنر و سنتی ایرانی در آن استفاده شود و مثال های بی شماری را در این باره می توانیم بگوییم. که تجربه در طراحی وب سایت می تواند کمک شایانی را در طراحی سایت های مختلف برای شما به ارمغان بیاورد.

وب سایت استاندارد

این نوع طراحی را همه افراد به خوبی می شناسند که در واقع بیشتر سایت ها این نوع طراحی را برای طراحی وب سایت خود انجام داده اند . در یک صفحه اصلی هدر، اسلایدر شو ، بادی و فوتر قرار می گیرد. طبق چیدمان همه سایت ها ساده و طبق اصول خاصی طراحی می شود. علاوه بر این ها محتوای سایت هم در جذابیت سایت کمک به سزایی می کند.

  • ehsan sh
  • ۰
  • ۰

طراحی سایت حرفه ای با درآمد بالا

در مقاله امروز می خواهیم در موردطراحی سایت می تواند برای شما در آمد بالایی را رقم بزند؟ باهم صحبت کنیم. اول سوالاتی را در مورد آن مطرح می کنیم:

چرا می خواهید شما طراحی سایت را یاد بگیرید؟

آیا شغل طراحی سایت درآمدزا است یا اینکه یک وب سایت حرفه ای داشته باشید؟

حالا نظر شما درباره این سوالات چیست؟ آیا می خواهید یک وب سایت داشته باشید یا یک طراح حرفه ای باشید؟

یک موضوعی که همیشه مورد استقبال و جذاب برای همه بوده است این است که به صورت آنلاین بتواند درآمدزایی کنند. داشتن یک وب سایت حرفه ای به این موضوع جامعه عمل می پوشاند. برای طراحی سایت حرفه ای می توانید به یک شرکت حرفه ای که در موتورهای جستجوگر رتبه اول را دارد مراجعه کنید و سفارش یک طراحی سایت حرفه ای را بدهید و یا اینکه می خواهید خودتان وب سایت را طراحی کنید. نیاز به دانش HTML & CSS و غیره است. با یک سرچ ساده در گوگل می توانید اطلاعات زیادی را در مورد این دانش ها به دست آورید که با داشتن این دانش ها شما می توانید طراحی سایت خود را شروع کنید یا اینکه به کلاس های آموزشی که در این زمینه ها هستند ثبت نام کنید .

تحقیقات بیشتری در این باره انجام دهید تا بتوانید بهترین راه حل هایی را برای آموزش و یادگیری طراحی صفحات سایت پیدا کنید. در کنار این ها نوشتن مقاله هم یکی از بهترین راه های برای یادگیری می باشد. زمانی که شما یک مقاله را شروع به نوشتن می کنید بسیاری از مواردی که به آن کم توجه بودید مورد توجه قرار می گیرد. پس نوشتن مقاله در مورد آن چه که یاد می گیرید شما را حرفه ای خواهد کرد.

وب سایت حرفه ای

در ابتدا باید بتوانید یک وب سایت حرفه ای که با انواع تکنولوژی پیشرفته دنیا برای خود طراحی کنید . این وب سایت نشان دهنده حرفه ای بودن شما خواهد بود زمانی که کاربران از سایت شما بازدید می کنند. به این نکته پی می برند که سایت شما حرفه ای طراحی شده است با رابط کاربری عالی این موضوع را حتما حس خواهند کرد و همچنین طرح گرافیکی باید عالی باشد.

حال میتوانیم بگوییم با دانستن اهمیت یادگیری در طراحی سایت، شما یک طراح سایت موفق خواهید بود. فقط دانستن دانش طراحی سایت کافی نیست شما باید تجربه هایی در این باره کسب کنید.

مراحل طراحی سایت

در مرحله اول کاربر را نیازسنجی کنید و نیازهایی که با داشتن وب سایت برطرف می گردد و هدف از داشتن وب سایت چیست؟

در مرحله دوم به وب سایت رقبای آنها مراجعه کنید ببینید که وب سایت هایی  که برای آنها طراحی شده از چه تکنولوژی استفاده شده است .

مرحله سوم طرحی گرافیکی را برای کاربر خود طراحی کنید تا کاربر با وب سایت خود آشنا باشد

مرحله چهارم پیاده سازی طرح گرافیکی است که با کدنویسی حرفه ای انجام می شود

مرحله پنجم استاندارد سازی وب سایت طبق اصول استاندارد های دنیا صورت گیرد

در پایان این ها می خواهیم بگوییم یادگیری طراحی سایت نیاز به دانش است زمانی که شما دانش این کار را نداشته باشید حتی یک قدم هم نمی توانید به جلو بردارید.


  • ehsan sh
  • ۰
  • ۰

طراحی سایت با پرستاشاپ

وقتی حرف طراحی سایت فروشگاهی میشود میتوان از سیستم هایی مثل ووکامرس و پرستاشاپ و …نام برد. در مقالات قبلی درباره ووکامرس صحبت کردیم و یک معرفی کلی درباره ووکامرس و امکاناتی را که به سایت های فروشگاهی ارائه کردیم. در این مقاله به معرفی یک سیستم فروشگاهی دیگه به اسم پرستاشاپ برای طراحی سایت میپردازیم. اینکه شما بر حسب نیازتان از کدام یکی از سیستم های فروشگاه ساز استفاده کنید با توجه به تشخیص طراح است ولی میتوان گفت پرستاشاپ و ووکامرس هردو از بهترین و کامل ترین سیستم های موجود است. در ادامه توضیحات تکمیلی را برای آشنایی شما با پرستاشاپ ارائه میکنیم.

سیستم فروشگاهی پرستاشاپ چیست؟

 

در واقع پرستاشاپ یک فروشگاه ساز است که به صورت منبع باز در اختیار برنامه نویسان سیستم های فروشگاهی قرار گرفته است. پرستاشاپ بر روی بیش از ۱۲۰۰۰۰   سایت فروشگاه آنلاین در سراسر جهان در حال خدمت رسانی است که در طراحی سایت فروشگاهی مورد استفاده قرار میگیرد.

این فروشگاه ساز حرفه ای امکان اتصال به سیستم های پرداخت آنلاین مثل PayPal، Google Checkout، Payments Pro via API ، Authorize.net  و Skrill را فراهم میکند که امکان پرداخت آنلاین را برای سایت های فروشگاهی فراهم میکند.

بیش از ۴۰ زبان دنیا امکان استفاده از این فروشگاه ساز را دارند که زبان فارسی یکی از این موارد است و پشتیبانی کامل از زبان فارسی را دارد.

سیستم فروشگاه ساز پرستاشاپ امکانات فروشگای زیادی را برای مدیریت محصولات ارائه میکند. در واقع با ارائه یک پنل مدیریتی گرافیکی و قوی با امکانات بالا امکان مدیریت یک فروشگاه را به راحتی فراهم میکند و امکان در نظر گرفتن جزئبات ریزی مثل مالیات بر ارزش افزوده، محدودیت حمل و نقل، وزن… را برای مدیر فروشگاه دارد.

همچنین امکان تنظیم مالیات ها بر اساس محل زندگی مشتری را در تنظیمیات خود جای داده است و مشتریان میتوانند واحد پولی که ترجیح میدهند را انتخاب کنند.

یکی از نکاتی که در سیستم فروشگاه ساز پرستاشاپ رعایت شده است امکان بروز رسانی سیستم است.  طراحی سایت مدیر یک سایت فروشگاهی میتواند به آخرین نسخه پرستاشاپ دسترسی داشته باشد و از امکانات به روز سیستم استفاده کند. استفاده از موتور قدرتمند اسمارتی و فریمورک های برنامه نویسی منظم و بهینه ای که پرستاشاپ ارائه میکند باعث میشود که این سیستم انعطاف پذیری بالایی داشته باشد و میتوان به جرات گفت هر گونه امکاناتی که شما به عنوان یک مدیر فروشگاه آنلاین به آن نیاز دارید را برایتان فراهم میکند.همچنین خیلی از ماژول ها و اسکریپت هایی برای گسترش این سیستم فروشگاهی عرضه شده است که باهث میشود این سیستم برای طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای مورد استفاده قرار گیرید.

امکاناتی که فروشگاه ساز پرستاشاپ ارائه میکند:

  1. مدیرت آسان و راحت محصولات
  2. توانایی تعریف انواع دسته ها و زیر دسته ها برای محصولات
  3. امکان معرفی محصولات به تعداد نامحدود
  4. امکان آپلود و بهینه سازی تصاویر به صورت نامحدود
  5. امکان وارد کردن تمام خصوصیات یک محصول
  6. امکان وارد کردن خوصصیاتی مثل وزن و بسته بندی و ..برای امکان باربری محصول
  7. امکان گرفتن نظرات از مشتریان
  8. امکان بهینه سازی سئو سایت
  9. امکان تعیین سطوح دسترسی برای انواع مدیریت های سیستم
  10. امکان استفاده از روش های مختلف پرداختی
  11. امکان تعریف انواع قالب های گرافیکی
  12. توانایی مدیریت انبار و میزان موجودی و میزان فروخته شده محصولات
  13. پشتیانی از تمامی زبان ها
  14. سیستم مدیریت محتوا گرافیکی و قابل درک
  15. امکان فروش ویژه محصولات و ارائه تخفیف به محصول خاص
  16. توانایی تعریف گروه خاصی از مشتریان و دادن تخفیف به گروه خاص
  17. تعین مالیات بر اساس مکان جعرافیایی مشتریان
  18. برنامه ارزیابی سیتم برای میزان فروش صورت گرفته
  19. استفاده از رمزگذاری ssl
  20. فروش محصولات و خدمات به صورت مجازی

 

  • ehsan sh
  • ۰
  • ۰

طراحی سایت پیشرفته

طراحی سایت پیشرفته نقش مهمی را در دنیای تجارت الکترونیکی برای جذب کاربران را ایفا کرده است تجربه خوب طراحی سایت پیشرفته همانند ویترین یک مغازه است که باید توجه کاربران را به خود جلب کند. شما در نظر بگیرید که هر وب سایت ویترین مغازه کسب و کار شما باشد هرچه قدر این ویترین شیک و جذاب باشد مخاطب بیشتری را جذب خواهد کرد و در ادامه به کاربران برای رسیدن به هدفشان کمک می کنید.

نکات کلیدی در طراحی سایت 

هدف طراحی سایت

به کاربران خود بگویید هدفشان از طراحی وب سایت چیست؟ زمانی که هدف مشخصی داشته باشند طراحی سایت با ارزش خواهد بود کاربر باید از تمامی اهداف خود اطلاع داشته باشد شما هم می توانید برای انتخاب هدف مناسب به کاربران آگاهی لازم را برای داشتن یک وب سایت در اختیار آنها قرار دهید. پس شما می توانید یک راهنما برای کاربران باشید تا بتوانند به یک طراحی سایت پیشرفته دست یابند.

شعار سازمانی

در وب سایت سبک نگارش بسیار حائز اهمیت است این سبک نگارش باید ثابت باشد و مخاطبان به راحتی بتوانند با نگارش شما اجین شوند و یا به طور مثال می توانیم بگوییم که شعاری برای سازمان خود انتخاب کنید این شعار بسیار موثر است شعار می تواند یک تصویر را در ذهن مخاطبان شما تداعی می کند در واقع شما یک نوع برندینگ را در وب سایت خودتان آغاز کرده اید.

لوگو

داشتن یک لوگو در نوار منو کمک بسیاری در نقش بستن در ذهن مخاطبان را خواهد داشت. طراحی لوگو یک نوع سرمایه گذاری برای وب سایت شما خواهد بود هر چه طراحی لوگو حرفه ای تر نباشد وب سایت شما ارزش بیشتری را دارا خواهد بود.

قالب سایت

باید راحت به شما بگوییم که قالب طراحی سایت باید با محتوایی که قرار است در آن چیده شود همخوانی باید داشته باشد. به این دلیل که زمانی که مخاطبان به وب سایت شما مراجعه می کند جزو افراد متخصص و کاربلد هستند پس باید قالب وب سایت با نوشته های شما در یک محور باشد. در این راستا می توانید از نظرات مخاطبان خود هم استفاده کنید.

شبکه های اجتماعی

امروزه افراد بسیار زیادی هستند که در شبکه های اجتماعی حضور دارند . حضور افراد یک مزیت عالی است که شما می توانید از طریق شبکه های اجتماعی مخاطبان خود را بیشتر کنید. علاوه بر به روزرسانی وب سایت باید در شبکه های اجتماعی هم به روز باشید. از طریق شبکه های اجتماعی می توانید آمار بازدید کننده های سایتتان را بیشتر کنید.

رنگ سایت

استفاده از یک رنگ در وب سایت شما بسیار عالی است بازی با رنگ ها می تواند یک تاثیر فوق العاده را در ذهن مخاطب و همچنین از نظر بصری چشم نواز باشد. رنگ سایت یک اصالت برای طراحی سایت محسوب می شود. البته رنگ سازمانی با توجه به نوع بیزنس باید به درستی انتخاب شود.


  • ehsan sh
  • ۰
  • ۰

طراحی سایت با وردپرس

اگر در فکر طراحی سایت هستید به احتمال زیاد در مورد سیستم مدیریت محتوای آن هم فکر کرده اید که به چه پنلی برای مدیریت سایت خود نیاز دارید که بدون تخصص خاصی بتوانید آن را مدیریت کنید!

در این مقاله می خواهیم در مورد سیستم مدیریت محتوا با شما کمی گپ بزنیم و باهم یک سیستم مدیریت محتوا را برای سایت انتخاب کنید. در حال حاضر در دنیا سیستم مدیریت محتوای بسیاری وجود دارد که برای طراحی سایت استفاده می شود . هر کدام از این سیستم مدیریت محتوا به اندازه ای محبوبیت دارند. یکی از این مدیریت محتوا وردپرس نام دارد که محبوبیت زیادی دست یافته است. می توانیم به راحتی بگوییم که بیش از نیمی از وب سایت های دنیا با مدیریت محتوای وردپرس طراحی شده است.

این سیستم مدیریت محتوا کاملا فری می باشد و دسترسی به کدهای آن باز است . در ابتدا این سیستم برای ساختن وبلاگ ها کدنویسی شده بود و در طول زمان متخصصان آن را گسترش دادند و حال از آن برای طراحی سایت استفاده می کنند. می توانید وردپرس را برای انواع سایت ها به کار ببرید از جمله وب سایت شرکتی ، وب سایت شخصی ، وب سایت فروشگاهی و…

نکاتی مهم

علاوه بر این ها می توان به پلاگین های فری که در دسترس می باشد اشاره نمود که استفاده از پلاگین های وردپرس ، این سیستم را بدون رقیب کرده است و از ویژگی های دیگر آن تم های مختلفی است که با آنها می توانید یک وب سایت منحصر به فرد را طراحی کنید.

یکی دیگر از ویژگی های عالی وردپرس امنیت آن است سیستم مدیریت محتوای وردپرس به صورت خودکار بروز رسانی می شود و روی امنیت کدهای آن متخصصین به خوبی کار کرده اند.  در طول زمان وردپرس به ضعف های برخورد کرده که به سرعت برای ترفیع این ضعف عمل نموده اند. پلاگین های مختلفی سیستم وردپرس دارد که این پلاگین ها هم دارای امنیت فوق العاده هستند. هکر های زیادی هستند که به هک سایت های وردپرسی برای آنها جذابیت دارد . زمانی که این سیستم را به روزرسانی نمی کنند دچار ضعف می شود. پس همیشه به یاد داشته باشید که وردپرس را ، به روز کنید.

بهینه سازی

دروب سایت هایی که از این مدیریت محتوا استفاده کرده اند. به دلیل اینکه بسیاری از تکنیک ها سئو را پوشش می دهد بهینه سازی سایت عالی انجام می شود. پلاگین هایی برای سئو در این سیستم مدیریت محتوا وجود دارد که شما را برای بهینه سازی سایت راهنمایی می کند. این افزونه ها به راحتی می توانند سایت شما در موتورهای جستجوگر در رتبه های اول بهینه سازی شود.

براساس مدیریت محتوایی که برای سایت انتخاب می کنید سرعت سایت شما افزایش یابد. پس به طور کلی وردپرس انعطاف بیشتری را نسبت به سیستم های مدیریت محتوا دارد. در واقع این پلاگین ها یا افزونه های وردپرس هستند که سایت شما قدرتمند می کند. طراحی سایت را با مدیریت محتوا وردپرس می تواند بسیاری از مشکلات شما را در زمینه های سایت حل کند و یک سایت به روز با مدیریت بسیار آسان را در دسترس داشته باشید.


  • ehsan sh
  • ۰
  • ۰

طراحی سایت و فرم ها با گرویتی فرم….

شاید شما تا به حال به دفعات به این فکر کرده اید که نوشتن یک فرم پیشرفته برای سایت شما چقد سخت و پیچیده است، نوشتن فرم های ساده را شاید بتوان با کد نویسی خام به راحتی پیاده کرد اما اگر فرم شما نیاز داشته باشد به درگاه بانک متصل شود و یا انتخاب های فرد مسیر فرم را مشخص کند دیگر کار به این آسانی نخواهد بود.

افزونه قدرتمند گرویتی فرم که نسخه فارسی و راست چین آن هم موجود است به شما این قدرت را می دهد تا فرم های خود را به ساده ترین شکل ممکن با کشیدن باکس های مورد نظر به داخل صفحه بسازید، این افزونه قدرتمند شما را در طراحی سایت های شرکتی و طراحی سایت فروشگاهی توانمند می کند.

حال کمی جزئی تر به این افزونه قدرتمند می نگریم:

افزونه گرویتی در طراحی سایت

افزونه گرویتی فرم از ۹ بخش کلی تشکیل شده است که شما را در طراحی سایت خود یاری می کند، بخش های آن را در زیر با هم مرور می کنیم:

 

  • فرم ها در گرویتی فرم فارسی

این بخش در حقیقت قسمت اصلی این افزونه قدرتمند است که شما درآن فرم های مورد نیاز خود را می سازید ، در این بخش تعداد پر شدن هر فرم ، تعداد بازدید ها و درصد تبدیل شدن آن فرم نمایش داده می شود.

در داخل این بخش می توانید فرم هایی با داشتن شرط های دلخواه تعریف کنید.

بخش فرم های گرویتی

  • فرم جدید

این بخش انتخاب های شما را برای اضافه کردن فیلد های جدید نمایش می دهد، در این بخش به شما این قدرت را می دهد که بتوانید متون اضافه کنید یا از کاربر بخواهید از بخش گزینه های چند انتخابی استفاده کند و یا حتی کد های Html خود را بنویسید، این افزونه قدرت مانور را به حد بسیار عالی بالا برده است که نیاز شما را به هرگونه طراحی سایت و فرم بر طرف می کند.

  • صندوق ورودی

در این بخش پیام های ورودی خود را می توانید بررسی کنید ، این افزونه به بهترین شکل می تواند به شما خروجی های دلخواه دهد تا بتوانید اطلاعات کاربران خود را به شیوه ای که شما می خواهید ذخیره کنید.

 

  • زرین پال

یکی از ویژگی های منحصر به فرد این فرم ساز حرفه ای متصل شدن آن به درگاه پرداخت است، که شما را قادر می سازد تا فرم خود را به یک فروشگاه کوچک تبدیل کنید، بر کسی پوشیده نیست که یکی از پیش نیازهای اساسی هر وب سایت ارائه دهنده ی خدمات درگاه پرداخت است.

  • تنظیمات

بخش تنظیمات گرویتی

تمام تنظیمات مورد نظر شما از واحد پول تا لایسنس معتبر این افزونه قدرتمند در این بخش قرار دارد، این افزونه در بخش تنظیمات خود می تواند از کدهای reCAPTCHA پشتیبانی کند تا از پر شدن فرم های اسپم جلوگیری شود.

  • برون ریزی و درون ریزی

در این بخش می توانید اطلاعات را از یک فرم در یک وبسایت دیگر به اینجا انتقال دهید یا از اطلاعات خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.

  • بروزرسانی ها :

این بخش هم که نیازی به توضیح ندارد ، هر افزونه ای نیاز به بروزرسانی دارد !این افزونه دارای زیر افزونه های خاص خود است که می تواند توانایی اش را در یک حیطه خاص اختصاصی کند که از بخش افزودنی ها می توانید این ویژگی ها را به این افزونه اضافه کنید.

  • راهنما

این افزونه دارای راهنمای قدرتمندی است که به زبان فارسی هم موجود می باشد و می توانید سوالات و اشکالات احتمالی آن را با توسعه دهندگان فارسی آن در میان بگذارید.

  • ehsan sh
  • ۰
  • ۰

معرفی ۳ تا از بهترین افزونه های وردپرس از گذشته تا کنون

 

در دنیای وسیع وردپرس همه برای گسترش و پیشبرد طراحی سایت خود از افزونه های مختلفی استفاده می کنند، اما آیا همه ی پلاگین های وردپرس مناسب است ؟ پلاگین خوب چه ویژگی هایی دارد ؟ اگر بدون آگاهی از پلاگین ها استفاده کنیم چه مشکلاتی را به وجود می آورد؟

پلاگین ها را می توان به امکانات یک خانه تشبیه کرد، وردپرس همچون دیوارهای مستحکم آن و پلاگین های وردپرس مثل در و پنجره و چاقو (!) و … باشد. باید توجه داشت که از پلاگین ها در جای مناسب آن استفاده شود و در صورتیکه به جا استفاده نشود می تواند حتی طراحی سایت شما را دارای حفره های امنیتی کند.

در زیر به تعدادی از پلاگین های معروف می پردازیم.

۳تا از افزونه های وردپرس حرفه ای در طراحی سایت

افزونه Table Press

افزونه وردپرسی جدول ساز

این پلاگین یکی از بهترین و کم حجم ترین پلاگین های وردپرس برای ساخت جداول بدون داشتن دانش کد نویسی است، می توان از این جداول برای قیمت گذاری های سایت خود و یا دادن اطلاعات جامع استفاده کنید، این پلاگین یکی از پلاگین های تست شده در مخزن وردپرس است و یکی از بارزترین ویژگی های آن این است که جداول را می توان از اکسل به آن وارد کرد که باعث کارایی بیش تر این پلاگین می شود.

لینک دانلود این پلاگین را می توانید در زیر مشاهده کنید.

افزونه Tablepress

افزونه فرم تماس ۷ یا Contact Form 7

افزونه وردپرسی ساخت فرم

این پلاگین یکی از محبوب ترین افرزونه های وردپرس است، این پلاگین ساده دارای ویژگی های منحصر به فردی است که در زیر به آن ها می پردازیم

  • پلاگین سبک و کم حجم : این پلاگین یکی از کم حجم ترین افزونه های وردپرسی با داشتن امکانات فراوان است، کاربرد اصلی این افزونه برای گذاشتن فرم تماس درون طراحی سایت شما است، شیوه کار با این افزونه بسیار راحت و دوست داشتنی است، فیلد هایی از پیش تعیین شده در این افزونه وجود دارد که شما با استفاده از آن ها می توانید فرم تماس خود را بسازید و هر کاربری که فرم را پر کنید به ایمیلی که شما تعیین کردید اطلاعات ارسال می شود.
  • ساخت قالب ارسال ایمیل: یکی از ویژگی های منحصر به فرد این پلاگین این است که می توانید نحوه ارسال ایمیل را مدیریت کنید و با کد های HTML آن را زیبا سازی یا اختصاصی سازی کنید، این قابلیت باعث جذابیت هرچه بیشتر این پلاگین شده است.
  • کاملا تست شده: این که یک پلاگین کاملا تست شده باشد دارای اهمیت زیادی است، زیرا کاربران می توانند به آن اطمینان کنند و بدون فکر به اینکه ایا در طراحی سایت آن ها حفره امنیتی ایجاد می کند یا نه از آن استفاده کنند.

در زیر لینک دانلود این پلاگین محبوب در مخزن وردپرس قرار داده شده است.

افزونه فرم تماس ۷

 http://1b.yt/ev1fY

http://bit.ly/2tA4QZ6

https://tinyurl.com/y7o2rmxd

-------

http://corneey.com/qCrnIB

https://goo.gl/wcj6NM

http://tiny.cc/2mfamy

--------

http://minu.me/e6an/d

http://gg.gg/SITEDESIGN

http://7.ly/qJca

---------

http://urlcut.org/sitedesign

http://s.coop/sitedesign

http://b54.in/sitedesign

افزونه فوق العاده قدتمند EED یا Easy Digital Downloads

افزونه وردپرسی فروشگاه ساز

برای صحبت در مورد این افزونه و توضیح در مورد امکانات بیشمار آن در اینجا می توان به چند مورد کلی اشاره کرد اما در مقاله ای جداگانه به تفضیل به این پلاگین می پردازیم

این افزونه قدرتمند توانایی ساخت فروشگاه اینترنتی برای فروش خدمات مجازی را دارد، می توان بهترین کاربردهای این پلاگین را در طراحی سایت فروشگاهی مثل فروش آهنگ و فیلم و فروش آموزش و هرگونه فایل و کالای مجازی به کار برد، یکی از بهترین کاربردهای این فزونه در مشخص کردن قیمت متغیر برای هر کالا است به طوری که می توانید یک کالا را با کیفیت های مختلف در قالب یک محصول اما با قیمت های مختلف ساخت. این پلاگین قابلیت وصل شدن به بیشتر درگاه های پرداخت استاندارد داخلی را داراست و همچنین زبان فارسی را هم پشتیبانی می کند.

این افزونه قابلیت گزارش گیری از فروش، دسته بندی محصولات خود و همچنین حراج محصولات را دارا می باشد، همچنین می تواند کارهای حساب داری یک فروشگاه اینترنتی را در حد بسیار خوبی انجام دهد.

لینک دانلود این افزونه محبوب و قدرتمند Easy Digital Downloads در زیر موجود می باشد.

Easy Digital Downloads

  • ehsan sh
  • ۰
  • ۰

فروشگاه ساز ووکامرس، متحول کننده کسب و کار اینترنتی شما

 

ورود به دنیای کسب و کار اینترنتی پر است از پیچ و خم های زیاد و تلخی و شیرینی رسیدن به این آرزوی سخت دست یافتنی.. شاید تا بحال اسم فروشگاه ساز ووکامرس را شنیده باشید یا نه…

هر شرکت و هر فروشگاه دوست دارد تا بتواند محصولات خود را از طریق اینترنت به فروش برساند.

اما باور اشتباهی که در این باره این است که با ساخت یک طراحی سایت فروشگاهی به تنهایی می توانند تبدیل به سایت فروشگاهی همچون دیجی کالا شوند، اما از این همه سایت فروشگاهی چند نفر موفق شده اند ؟

فروشگاه ساز ووکامرس

اصلا راز موفقیت این فروشگاه ها در چیست که گاهی طراحی سایت فروشگاهی بعضی از ان ها این چنین موفق می شود و بعضی دیگر شکست می خورند؟

باید دانست که داشتن یک قالب فروشگاهی خوب پیش نیاز اولیه رسیدن به یک کسب و کار اینترنتی موفق است اما کافی نیست، در اینجا به معرفی سیستم فروشگاه ساز ووکامرس (woocommerce) تحت سی ام اس قدرتمند وردپرس می پردازیم، مزایای این فروشگاه ساز را با هم بررسی می کنیم.

مزایای طراحی سایت فروشگاهی  ووکامرس

فروشگاه ساز ووکامرس

  • همه چیز جمع در یک جا

یکی از اصلی ترین مزیت ووکامرس در این است همه چیز در یک جا جمع شده، یک سیستم جامع فروشگاهی که به مدیر سایت اجازه می دهد محصولات را دسته بندی کند، پر فروش ترین محصولات خود را به کاربران نشان دهد.

کاربران را از جدیدترین محصولات خود آگاه کند، محصولات خود را برای یک مدت محدود فروش ویژه کند و یا آن ها را حراج کند، این ها همه جزئی از ۱۰۰ ها امکانات فروشگاه ساز ووکامرس است.

  • کد تخفیف، هیجان یک خرید

شاید همه متوجه شده باشند که در بازاریابی نوین دیگر بازاریابان خود مشتریان هستند، کسب و کار های موفق مثل زودفود، ریحون، اسنپ و … همگی با شیوه نوین بازاریابی که دادن امتیازات ویژه به مشتریانی است که کاربرانی جدید را به سیستم آن ها اضافه کند هم مشتریان قبلی خود را حفظ می کند هم باعث می شود روز به روز کسب و کار آن ها گسترش یابد.

فروشگاه ساز ووکامرس شما را قادر به طراحی سایت قدرمتندی می کند به نحوی که باعث می شود شما بتوانید کد های تخفیف به شکل های مختلف تعریف کنید، به طوری یک بار مصرف باشد یا تا سقف خاصی تخفیف دهد و یا به دسته خاصی از محصولات تعلق داشته باشد، زیبایی استفاده از ووکامرس این است که شما را قادر می سازد فروشگاه خود را همانگونه که در ذهن دارید پیاده سازی کنید، ایده هایتان را به واقعیت نزدیک کنید و موفقیت را به چنگ آورید.

  • مقایسه محصولات و تعریف ویژگی

اینکه بتوانید برای محصولات خود ویژگی های از قبل تعیین شده آماده کنید، باعث سرعت بخشیدن به گسترش کسب و کار و اضافه کردن محصولات به شما می شود.

تعریف ویژگی و داشتن قابلیت مقایسه محصولات به کاربران کمک می کند که بتوانند محصولات شما را با هم مقایسه کند و تصمیمی بهتر بگیرد، داشتن این امکانات باعث می شود کاربر روز به روز بیشتر به سایت شما مراجعه کند.

  • درگاه های پرداخت گوناگون

تمامی درگاه های پرداخت به راحتی با این افزونه منطبق می شوند و زبان فارسی و همچنین واحد پولی تومان یا ریال را پشتیبانی می کنند، اینکه قالبی بتواند به شکل های گوناگون نیازهای کاربران خود را برطرف کند نیاز به زمان طولانی برای تکامل دارد که ووکامرس دوران رشد را به خوبی پشت سر گذاشته و به افزونه کاملی برای کاربران تبدیل شده است.

  • هزینه ارسال بر اساس منطقه

در ووکامرس ارسال کالای فیزیکی تعریف شده است به این نحو که مدیر سایت می تواند برای منطقه های مختلف هزینه ارسال را مشخص کند، و یا حتی در حالت پیشرفته تر می تواند شرایطی برای قیمت ارسال در نظر بگیرد، به طور مثال قیمت ارسال ضریبی از وزن بسته باشد، و یا بالاتر از یک مبلغ خاص هزینه ارسال اعمال نشود، یا برای کاربران خاص هزینه ارسال تخفیف داده شود. این امکانات باعث می شود یک سایت فروشگاهی کامل با امکانات حرفه ای داشته باشید که تغییر تمام قسمت های آن از سمت مدیریت به راحتی انجام گیرد.

 

  • ehsan sh
  • ۰
  • ۰

طراحی سایت کاربر پسند به چه معنا است؟ و چه اصولی دارد؟

 

اگر شما هم به دنبال سایتی هستید که کاربرانی که به سایت شما مراجعه میکنند بتوانند راحت از سایت استفاده کنند و به نظرشان سایت شما جذاب و مناسب باشد پس ادامه مطلب را حتما بخوانید!

برای اینکه از وب سایت خودتان بهترین نتیجه را بگیرید باید طراحی سایت شما کاربر پسند طراحی شده تا بتوانید بازدهی لازم را داشته باشید. در غیر این صورت سایت شما به علت نارضایتی کاربران از سایت هر روز کمتر از قبل مورد بازدید قرار گرفته و کارایی لازم را از دست میدهد.

 

حتما سوال برایتان پیش آمده که اصلا طراحی سایت کاربر پسند یعنی چی و یا چه نوع سایتی را میتوان گفت کاربر پسند است؟

 

به سایتی کابر پسند گفته میشود که کاربرانی که به سایت مراجعه میکنند بتوانند بدون هیچ مشکلی به تمامی قسمت های مورد نیاز خودشان مراجعه کنند و بدون مشکل به آن ها دسترسی داشته باشند. در واقع سایت برای آن ها گنگ و نامفهوم نباشد و همچنین از نظر آن ها سایت جذاب و زیبا باشد. و همچنین دارای مطالب مفید بر حسب نیازشان باشد

به علت اینکه سایت ها برای مشاغل و اهداف مختلفی طراحی شده است طراحی سایت برای هر کدام از این نوع شرکت ها نیاز به بررسی دقیق نیاز مشتری و همچنین نیاز سنجی کاربران سایت دارد تا سایت بتواند بازدهی مناسبی داشته باشد.

به عنوان مثال سایت طراحی شده برای یک شرکت صنعتی با طراحی سایت یک سایت خدماتی دولتی که روزانه تعداد زیادی از افراد به آن مراجعه میکنند هم از نظر ظاهر هم از لحاظ دسترسی پذیری قسمت های مختلف سایت با هم بسیار متفاوت است. و رعایت نکات لازم درهنگام طراحی و نیاز سنجی کاربران از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

اصول طراحی سایت کاربر پسند چیست؟

 

زمانی که قرار باشد یک سایت بر اساس اصول کاربر پسند بودن طراحی شود باید تعدادی از اصول در آن رعایت شود که چندین مورد آن در پایین توضیح داده میشود:

  1. در دسترس بودن منوها و مطالب مهم سایت

حتما مواقعی برای شما پیش آمده که به سایتی مراجعه کردید و نتوانستید به مطالبی که لازم دارید دسترسی داشته باشید. یکی از مهمترین نکات در طراحی سایت امکان دسترسی کاربران به اطلاعات مورد نیاز خودشان است. که باید بر حسب دسته بندی های مشخص با همچنین با تعریف شاخه های اصلی برای سایت ایجاد گردد.

  1. سرعت بالا و روان بودن سایت

سایت باید خیلی روان و ساده طراحی شده باشد تا هم بتواند با سرعت لود بالایی در دسترس باشد تا کاربر برای مشاهده هر صفحه منتظر نماند و همچنین ساده و در دسترس طراحی شود تا کاربر راحت بتواند به مطالب مورد نیازش دسترسی داشته باشد

  1. رنگ مناسب

یکی از موارد مهم در کاربر پسند بودن سایت رنگ و ظاهر سایت است. هر سایتی بر اساس نوع کار و کاربران خاص خودش نیاز به روانشناسی و شناخت رنگ دارد تا بتواند کاربرانش را جذب کند.

  1. واکنش گرا بودن طراحی سایت

با توجه به اینکه در دنیای امروزه کاربران اکثر مواقع از دستگاه های موبایل و تبلت برای مشاهده و سرچ سایت استفاده میکنند داشتن سایتی که توانایی نمایش در انواع ابعاد صفحه نمایش ها را داشته باشد از اهمیت زیادی برخوردار است.اینکه کاربر بتواند در هنگام استفاده از موبایل سایت را بدون نیاز به زوم و یا اسکرول به چپ و راست مشاهده کند باعث جلب رضایت کاربر میشود.

  1. استفاده از تصاویر و افکت های جذاب

طراحی سایت بر اساس کاربر پسند بودن حتما باید دارای جلوه و افکت مناسب و زیبا باشد. یکی از مهمترین ارکان یک سایت جلوه گرافیکی و جذاب آن برای کابران است. سایتی که بدون تصاویر و افکت های حرکتی باشد از نظر کابران یک فایل وورد است که داخل آن مطالب و جداول قرار داده شده که همین امر سبب خسته شدن کاربر و عدم رضایت آن در استفاده از سایت میشود

  1. استفاده از مطالب مرتبط و مفید

ممکن است خیلی از مواقع بعد از سرچ یک موضوع وارد سایتی شده اید که اصلا مرتبط با موضوع شما نیست که همین امر باعث شده اون سایت از نظر شما ضعیف باشد.داشتن سایتی که مطالب داخلی آن کاملا مرتبط با موضوع کاری شما است از اهمیت زیادی در جلب توجه کابران دارد

بنابر این روند نیاز سنجی کاربران و همچنین صاحبان سایت ها از مسائل مهمی است که هنگام طراحی سایت باید مورد توجه قرار گیرد. طراحی سایت اسپیناس بر اساس سابقه کاری و شناخت کافی که از نیاز های کاربران دارد به شما کمک خواهد کرد تا سایتی را داشته باشید که برای کاربرانتان جذاب و کاملا در دسترس باشد

  • ehsan sh
  • ۰
  • ۰


زیبایی طراحی سایت، کلیدی ترین معیار ؟


گرافیک طراحی سایت شاید اولین موردی باشد که توجه افراد را برای سفارش طراحی وب سایت جلب می کند، همیشه زیبایی برای افراد مهم بوده است اما آیا به صرف اینکه یک وب سایت زیبا باشد می تواند معیارهای یک وب سایت خوب را دارا باشد ؟

طراحی وب سایت

در زیر به تفضیل به معیارهای زیبایی شناسی یک وب سایت می پردازیم:

زیبایی شناسی و رنگ شناسی

زیبایی شناسی و رنگ شناسی همیشه جزو اولین و اصلی ترین معیارها برای طراحی بوده است.  چه این طراحی برای یک وب سایت بوده باشد یا در معماری بکار رفته باشد، ترکیب رنگ و شیوه بکارگیری المان های مختلف در کنار هم در طراحی سایت می تواند تاثیر به سزایی در گیرایی و به دام انداختن کاربران داشته باشد.

ترکیب المان ها برای یک وب سایت عالی

چینش، مثل یک دیوار منظم

اینکه المان ها چگونه در کنار هم بچینند می تواند تاثیر به سزایی در پیدا شدن مطالب توسط کاربران داشته باشد، بعضی وب سایت ها علاقه دارند که همه چیز در هم و شلوغ باشد تا کاربر در بین مطالب گم شود و وقت بیشتری را در وب سایت بگذراند، اما آیا این می تواند کاربر را جذب کند تا دوباره به آن وب سایت رجوع کند ؟

شلوغ و درهم

از آن طرف بعضی دیگر می خواهند سایت خالی از متن و پر از عکس باشد تا کاربر بتواند ارتباط بصری خوبی با وب سایت برقرار کند. اما داشتن تصاویر و فیلم بیش از حد باعث سنگین شدن صفحه و لود دیرتر آن می شود که خود عامل خسته شدن کاربران از آن صفحه است. همیشه کاربران دوست دارند که صفحات مورد علاقه آن ها در کمترین زمان ممکن به طور کامل لود شود و مطالبی که به دنبال آن هستند در میانه صفحه یا بالای صفحه دیده شود، هر نوع چینشی به غیر از این ممکن از که وب سایت را زیبا کند اما در نهایت موجب سردرگمی کاربر و بیزاری او از سایت مورد نظر می شود.

سئوی بی مورد، عامل شکست طراحی سایت

اگر در طراحی وب سایت شما کلماتی سئو شوند که اربتاطی با مطالب شما در سایت شما نداشته باشند، ممکن است که در گام اول تعدادی کاربر را به خود جذب کنند، اما در نهایب باعث تنفر کاربران از وب سایت شما می شود و در جست و جوی های بعدی تا رسیدن به سایت شما از آن می گذرند زیرا بر این عقیده هستند که مطالبی که در آن وب سایت وجود دارد کاملا بی ارتباط با مطالب مورد نیاز آن ها است، پس باید توجه داشت که کلماتی که شما برای وب سایت مورد نظر خود سئو می کنید باید با هسته مطالب شما ارتباط مستقیمی داشته باشد و اگر غیر از این باشد نه تنها رتبه شما بالاتر نخواهد آمد بلکه روز به روز شاهد افت وب سایت خود خواهید بود.

طراحی وب سایت اسپیناس

یک گرافیست ، برای یک وب سایت

هر وب سایت موفقی نیاز به یک گرافیست ماهر برای ایجاد جلوه های بصری مورد نیاز آن حرفه و کسب و کار است، اگر صاحبان وب سایت بخواهند از عکس های آماده استفاده کنند در دراز مدت موجب رنجش کاربران خود می شوند، پس پیش نیاز و موفقیت هر وب سایت داشتن یک طراح هنرمند برای به ثمر نشاندن ایده های آن کسب و کار و تبدیل آن به عکس هایی است که کاربران را جذب خود کند

 

  • ehsan sh